Icon
Brändivastaava – kuulutko notkeaan parhaimmistoon? Sisältömarkkinointi ja luovat ratkaisut

Brändivastaava – kuulutko notkeaan parhaimmistoon?

18.10.2016 | Terhi Halsvaha

Hyödynnätkö ilmiöt ja trendit viestinnässäsi vai viilettävätkö kiinnostavat tapahtumat ja ideat ohi ennen kuin ehdit huomioida niitä suunnitelmissasi? Venyykö organisaatiosi uusiin, tuloksellisiin ratkaisuihin vai rajoittaako jähmeys tekoja?

Pokémon GO -ilmiö oli elokuussa lomiltaan palaavien markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisten huulilla. Peli näkyi jäätelökioskin sesonkiannoksen nimessä, kirkot ostivat houkutuslureja ja erilaiset ryhmät organisoituivat metsästyskävelyille. Pokémon GO oli ennen kaikkea osoitus siitä, miten ilmiö toimii. Se kiinnosti, ärsytti ja koukutti.

Harrasta notkeaa vuosiajattelua: ajattele ja kokeile myös maaliskuussa

Markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisten parissa kiirii keskustelu vuosikelloajattelun soveltuvuudesta tai soveltumattomuudesta tähän maailman tilaan, jossa ilmiöt nousevat ja laantuvat vauhdilla. Voiko toimia enää suunnitella vuosi kerrallaan? Moni päätyy notkeaan suunnitelmaan, joka antaa pelivaraa, mutta pakottaa ajattelemaan toimien järkevyyttä myös kesken vuoden.

Suunnitelman notkeustarve perustuu brändin tavoitteisiin ja kohderyhmän käyttäytymiseen. Onko kohderyhmäsi päämedia edelleen teksti-TV vai onko brändisi optimoitava jatkuvasti sisältöratkaisujaan esimerkiksi Snapchatissa?

Jätä käytävämutinat omaan arvoonsa

Moni kehuu toistavansa toimivaa markkinointiviestinnän konseptia tai suunnitelmaa. Omassa organisaatiossa on helppo perustella toimia, jotka on aiemmin todennettu hyviksi. Notkeus on uskallusta kyseenalaistaa kerran toiminut ja ajatella toisin. Älä pelkää käytävämutinoita!

Olisiko Brangelina-kampanja ollut mahdollinen omassa organisaatiossasi vai onko päätöksentekoprosessinne kuin labyrintti ilman ulospääsyä? Kehitä notkeuttasi brändivastaava!

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää

11.05.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 3/4: Kannusta ja vakuuta ostamaan

Varmista selkeiden, informatiivisten ja luottamusta herättävien sisältöjen avulla, että ostopäätös syntyy ja asiakkaan tilausprosessi on vaivaton.

lue lisää

14.04.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 2/4: Hehkuta tiesi harkintalistalle

Vakuuta asiakkaasi sisällöllä, joka tuo esiin tuotteesi parhaat puolet ja kertoo, miten eroat kilpailijoista.

lue lisää

25.03.2021

Mitä vastuullisuus tarkoittaa digimarkkinoinnissa?

Vastuullisuus on teema, jota ei voi olla huomioimatta tänä päivänä. On se sitten vastuullisuutta ympäristöstä, yhteiskunnallisista tai sosiaalisista asioista. Digimarkkinoinnissa vastuullisuus tulee vastaan mainoksissa, joissa kerrotaan esimerkiksi miten tuote tai palvelu säästää luonnonvaroja pakkausmateriaalien valinnan tai niiden kierrätyksen avulla. Mutta entäpä itse digimarkkinoinnin ja -mainonnan vastuullisuus, onko sitä ja mitä se tarkoittaa?

lue lisää