Icon
Bloggaaja brändin asialla Sisältömarkkinointi ja luovat ratkaisut

Bloggaaja brändin asialla

31.03.2015 | A-Lehdet

Blogien kommenttibokseissa sanan säilä viuhuu välillä melkoisessa tanassa.

Lilyssä esimerkiksi on viime viikkoina keskusteltu äänestämisestä ja äänestämättömyydestä, etnisestä taustasta ja kyllä, karvahöpsökästä (googlaa Karlito). Kommenteissa ihastellaan, ivataan, kehutaan ja kepitetään – mikä tärkeintä, keskustellaan.

Tuottajakollegani Inke Ketonen listasi aiemmin vinkkejä, miten tilata hyvä blogiyhteistyö. Kaupallisessa yhteistyössä huolellinen informoiminen inspiroi bloggaajaa, ja siihen kannattaa satsata varsinkin pitempiaikaisessa yhteistyössä.

Mainostaja ei nimittäin blogiyhteistyötä tehdessään tilaa vain pelkkää postausta. Hän ostaa brändilleen lähettilään, joka vastaa myös lukijoiden tuotetta tai palvelua koskeviin kysymyksiin. Nämä vastaukset puolestaan vaikuttavat kulutuspäätöksiin (Suuri Blogitutkimus 2014).

Vaakalaudalla on bloggaajan oma uskottavuus – kaupallisissa kampanjoissa hän usein tarvitsee taustatukea, jotta tarvittaessa osaa opastaa yleisöään. Verkkokaupan alekoodia jakava saa helposti ensimmäisenä kipakat palautteet, jos koodi ei toimikaan. Entä miten vastata kysymyksiin tuotteen eettisestä tuotannosta uskottavasti?

Vuorovaikutus blogin lukijoiden kanssa on monelle kirjoittajalle koko homman ydin. Miten sinun brändisi on mukana keskusteluissa?

Veera Sydänmaanlakka
Tuottaja / A-lehdet, Digimedia SalesLab
@veerasydan



A-lehtien aikaisemmat vieraspostaukset:

Blogit, sisällöntuotanto ja information sharing
Treeniblogissa koko kroppa käyttöön
Alkoholilaki ja sisältömarkkinointi blogeissa - ei jaettavaksi, mutta tykätä saa
Näin tilaat hyvän blogiyhteistyön
Natiivimainos ei keskeytä, se kulutetaan

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää

11.05.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 3/4: Kannusta ja vakuuta ostamaan

Varmista selkeiden, informatiivisten ja luottamusta herättävien sisältöjen avulla, että ostopäätös syntyy ja asiakkaan tilausprosessi on vaivaton.

lue lisää

14.04.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 2/4: Hehkuta tiesi harkintalistalle

Vakuuta asiakkaasi sisällöllä, joka tuo esiin tuotteesi parhaat puolet ja kertoo, miten eroat kilpailijoista.

lue lisää

25.03.2021

Mitä vastuullisuus tarkoittaa digimarkkinoinnissa?

Vastuullisuus on teema, jota ei voi olla huomioimatta tänä päivänä. On se sitten vastuullisuutta ympäristöstä, yhteiskunnallisista tai sosiaalisista asioista. Digimarkkinoinnissa vastuullisuus tulee vastaan mainoksissa, joissa kerrotaan esimerkiksi miten tuote tai palvelu säästää luonnonvaroja pakkausmateriaalien valinnan tai niiden kierrätyksen avulla. Mutta entäpä itse digimarkkinoinnin ja -mainonnan vastuullisuus, onko sitä ja mitä se tarkoittaa?

lue lisää