Icon
AUKI ON: IABlogi – verkkomainonnan asialla Sisältömarkkinointi ja luovat ratkaisut

AUKI ON: IABlogi – verkkomainonnan asialla

14.03.2012 | Marko Siltala

Hyvä lukija - tervetuloa IABlogin pariin! Luet juuri auenneen blogin ensimmäistä postausta, jossa käsitellään sen tarkoitusta ja tavoitteita. Tämän postauksen jälkeen jatkamme bloggaajaprofiileilla, joissa IABlogin bloggaajat esittelevät itsensä tarkemmin.

IABlogi (Interactive Advertising Blog) on verkkomainonnan asialla toimiva foorumi, joka on samalla tarkoitettu IAB Finlandin työvälineeksi ja informaatiokanavaksi. Blogin tavoitteena on tarjota lukijoille säännöllisesti vaihtuvaa sisältöä verkkomainonnasta. Sen ideana on lisätä keskustelua ja tietämystä alaan liittyen sekä osaltaan edistää sen kehitystä Suomessa. Seuraavassa IABlogista pähkinänkuoressa:

Mitä?

  • Uusi verkkomainonnan blogi IAB Finlandin sivuilla
  • Teemana verkkomainonta ja kaikki sen osa-alueet
  • Suunnattu kaikille alan toimijoille sekä siitä kiinnostuneille
  • Blogin pitkäjänteinen kehitystyö on alkanut helmikuussa 2012

Miksi?

  • Halutaan tarjota asiantuntijoille kätevä tapa blogata omista erityisaiheista omalla tahdilla
  • Kaivataan luotettavaa ja puolueetonta foorumia, jossa saa äänensä kuuluviin
  • Pyritään lisäämään keskustelua ja edistämään alan kehitystä
  • Odotetaan uutta tehokasta työkalua ja informaatiokanavaa IAB:lle

Miten?

  • Vakituisten ja vierailevien bloggaajien tuottama sisältöä
    • Vakituiset bloggaavat säännöllisesti omista erityisaiheistaan
    • Vierailevat bloggaavat kutsuttaessa ajankohtaisista pinnalla olevista aiheista
  • IAB tarjoaa bloggaajille kirjoitusten oikolukupalvelun
  • Blogia markkinoidaan mm. tekemällä siitä nostoja IAB:n uutiskirjeeseen
  • Pääbloggaaja koordinoi IABlogia:
    • Kutsuu haastateltavia ja koordinoi blogiaikatauluja
    • Kerää blogiin hyötytietoa ja bloggaa sen hankinnasta
    • Bloggaa itse säännöllisesti painottaen display-mainontaa

Mihin vaikuttaa?

  • Saadaan asiantuntijoiden ja heidän yrityksensä ääni kuuluviin IABlogin kautta
  • Luodaan pitkäjänteisesti kehittyvää verkkomainontaa edistävä foorumi
  • Tarjotaan kätevä tapa blogata sekä lisätä alaa edistävää tietoisuutta ja keskustelua
  • Kehitetään IAB:n sivuille uusi työkalu ja tapa tarjota säännöllisesti vaihtuvaa sisältöä

Tervetuloa IABlogin pariin!

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää

11.05.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 3/4: Kannusta ja vakuuta ostamaan

Varmista selkeiden, informatiivisten ja luottamusta herättävien sisältöjen avulla, että ostopäätös syntyy ja asiakkaan tilausprosessi on vaivaton.

lue lisää

14.04.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 2/4: Hehkuta tiesi harkintalistalle

Vakuuta asiakkaasi sisällöllä, joka tuo esiin tuotteesi parhaat puolet ja kertoo, miten eroat kilpailijoista.

lue lisää

25.03.2021

Mitä vastuullisuus tarkoittaa digimarkkinoinnissa?

Vastuullisuus on teema, jota ei voi olla huomioimatta tänä päivänä. On se sitten vastuullisuutta ympäristöstä, yhteiskunnallisista tai sosiaalisista asioista. Digimarkkinoinnissa vastuullisuus tulee vastaan mainoksissa, joissa kerrotaan esimerkiksi miten tuote tai palvelu säästää luonnonvaroja pakkausmateriaalien valinnan tai niiden kierrätyksen avulla. Mutta entäpä itse digimarkkinoinnin ja -mainonnan vastuullisuus, onko sitä ja mitä se tarkoittaa?

lue lisää