Icon
Asiaa datasta: Datan kerääminen ja hyödyntäminen osana yritysten markkinointia Sisältömarkkinointi ja luovat ratkaisut

Asiaa datasta: Datan kerääminen ja hyödyntäminen osana yritysten markkinointia

31.07.2019

Mistä dataa kerätään ja miten yritykset voivat hyödyntää dataa markkinoinnissa ja palvelumuotoilussa? Datan keräämiseen liittyviin kysymyksiin vastaavat toimitusjohtaja Jarkko Kerkola Madtrix Oy:ltä ja strategi Heini Nuutinen Dagmar Oy:ltä.

Miksi dataa kerätään?

Markkinoinnin dataa kerätään, jotta liiketoiminnassa voidaan tehdä oikeita päätöksiä nopeasti ja si...

Jäsenille

Jäsenenä voit lukea artikkelin kokonaan.

Liity jäseneksi Kirjaudu sisään

15.06.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 4/4: Pidä asiakkaastasi hyvää huolta ja sitouta hänet

Vakuuta ja vahvista asiakassuhdetta kiinnostavilla, inspiroivilla sisällöillä. Pidä brändisi mielenkiintoisena ja houkuttelevana. Kerro, mitä uutta kaupassasi on tarjolla. Kiinnostavilla sisällöillä, erottuvalla puhetavalla sekä monikanavaisella viestinnällä voit tässä onnistua. Lue nämä konkreettiset vinkit!

lue lisää

11.05.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 3/4: Kannusta ja vakuuta ostamaan

Varmista selkeiden, informatiivisten ja luottamusta herättävien sisältöjen avulla, että ostopäätös syntyy ja asiakkaan tilausprosessi on vaivaton.

lue lisää

14.04.2021

Verkkokauppa ja sisällöt 2/4: Hehkuta tiesi harkintalistalle

Vakuuta asiakkaasi sisällöllä, joka tuo esiin tuotteesi parhaat puolet ja kertoo, miten eroat kilpailijoista.

lue lisää

25.03.2021

Mitä vastuullisuus tarkoittaa digimarkkinoinnissa?

Vastuullisuus on teema, jota ei voi olla huomioimatta tänä päivänä. On se sitten vastuullisuutta ympäristöstä, yhteiskunnallisista tai sosiaalisista asioista. Digimarkkinoinnissa vastuullisuus tulee vastaan mainoksissa, joissa kerrotaan esimerkiksi miten tuote tai palvelu säästää luonnonvaroja pakkausmateriaalien valinnan tai niiden kierrätyksen avulla. Mutta entäpä itse digimarkkinoinnin ja -mainonnan vastuullisuus, onko sitä ja mitä se tarkoittaa?

lue lisää