Icon
Oikeaan aikaan oikeassa paikassa - konteksti on uusi musta IABlogi

Oikeaan aikaan oikeassa paikassa - konteksti on uusi musta

14.08.2014 | IABvieras

"Kuusi palaa.”

Tilannetta tuntematta on vaikea sanoa, viittaako yllä oleva lause toivottuun kahvisokerin määrään vai ovatko joulukoristeet tulessa.

Konteksti tekee viestinnästä tehokasta. Se tekee siitä myös painokkaampaa: papin edessä lausuttu ”tahdon” riittää jopa muodostamaan avioliiton. Sama vaikutus sillä on myös markkinoinnille. Milloin asiakkaan vakuuttaminen olisi helpompaa kuin silloin, kun tiedämme jo valmiiksi, miten hän viestimme tulkitsee? Ei olekaan sattumaa, että sadat brändit kyttäsivät esimerkiksi jalkapallon MM-kisoja tavoitteenaan nopeat voitot huomiossa, jota onnistuneimmat oikea-aikaiset julkaisut saavat aikaan.

Muun muassa Snickers onnistui tässä:

27.10.2021

Vinkkejä eväste-eroosioon

Kolmannen osapuolen evästeillä on merkittävä rooli erityisesti käyttäytymiseen ja kiinnostukseen liittyvissä kohdennuksissa. Osaan kohdentamisen keinoista evästemuutos sen sijaan ei vaikuta juuri ollenkaan. Ratkaisuja kolmannen osapuolen evästeiden katoamisen piirissä olevaan kohdentamiseen on useita, eikä ala ole vielä sen osalta päätynyt lopulliseen ratkaisuun.

lue lisää

10.05.2019

Viisi vinkkiä datan hyödyntämiseen markkinoinnissa

Kehityspäällikkö Jyrki Kostilainen vinkkaa, miten onnistut markkinoinnissa datan avulla.

lue lisää

06.10.2016

WTF? Mitä täällä oikein tapahtuu? Ohjelmallinen markkinointi kiinnostaa!

Mitä opimme ohjelmallisesta ostamisesta täpötäydessä leffateatterissa 28.9.

lue lisää

28.09.2016

Kohdentamista kannattaa tehdä, mutta se ei saa mennä liiallisuuksiin

Mediabudjetti on parhaiten käytetty silloin, kun mainostaja saa kohdennettua sen käytön tarkasti haluamansa kohderyhmän tavoittamiseen.

lue lisää