Icon
KonversiO-Optimistit: Fennia uuden teknologiamurroksen äärellä IABlogi

KonversiO-Optimistit: Fennia uuden teknologiamurroksen äärellä

20.12.2021

Henrik Hahtovirta, Pasi Raassina ja Lars Schulman

Kaupallinen yhteistyö Salesforce

Onko sinun mielestäsi markkinointi muuttunut vaikeaselkoisemmaksi data ja teknologia mössöksi? Ei hätää IAB on rientänyt apuun ja toimii tulkkina, jotta kaikki pysyvät kärryillä.

KonversiO-Optimistien toisen kauden viidennessä jaksossa puhutaan Fennian liiketoiminnan mittavasta transformaatiohankkeesta, jossa tärkeänä teknologiakumppanina mukana toimii Salesforce.

Jaksossa IAB-Pasin kanssa ovat keskustelemassa Henkka eli Henrik Hahtovirta digitaalisen myynnin, markkinoinnin ja asioinnin johtaja Fennialta ja Lasse eli Lars Schulman markkinoinnin- ja verkkokaupparatkaisujen johtaja, Salesforcelta.

Fennia on aloittanut suuren transformaatiohankkeen ja Henkka on tullut IAB Podcastiin kertomaan mitä heillä on tekeillä. Hän antaa Lassen kanssa myös vinkkejä, mitä kannattaa ottaa huomioon markkinointiteknologian kyvykkyyksien uudistamisessa

  • Fennian mittava transformaatio-ohjelma ja teknologiakumppani Salesforce
  • Mitä Fennia haluaa muutoksella saavuttaa?
  • Mitkä tekijät takaavat hyvän muutoshankkeen?
”Muutos ei tule koskaan olemaan näin hidasta, mitä se on tänä päivänä”

Kuuntele jakso alta ja tutustu myös muihin KonversiO-Optimistien jaksoihin!

Kuuntele koko jakso tästä:

DMP, TCF, DSP, CRM, CTR, CPA… Hätä ei ole tämän näköinen! KonversiO-Optimistit eli IAB Finlandin asiantuntijat Pasi Raassina ja Mira Vaurula taklaavat digimarkkinoinnin ammattislangia teema kerrallaan tuoden selkeyttä kollegoidemme arkeen.

Jaksojen tuotannon on hoitanut Podify.

Kiinnostaako yhteistyö KonversiO-Optimistien kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



18.11.2022

Videomainonnalla menee kovaa Euroopassa ja Suomessa

IAB Europe julkaisee vuosittain AdEx Bencmark raportin, joka mittaa ja arvioi Euroopan digitaalisen mainonnan panostuksia kattaen kaikkiaan 28 eri markkinaa. Tästä täydessä AdEx raportissa kuvataan eri formaattien ja kanavien vaikutukset Euroopan digitaaliseen mainontaan, joka päätyi 30,5 prosentin vuotuiseen kasvuun vuonna 2021. Euroopan koko digitaalisen mainonnan panostukset olivat vuonna 2021 92 miljardia euroa.

lue lisää

15.11.2022

IAB Jäsenesittely: Aste Helsinki ja Teemu Martikainen

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Aste Helsinki ja Teemu Martikainen

lue lisää

01.11.2022

Miten julkaisija voi aloittaa brand safety -työn?

Bränditurvallisuus eli brand safety on ollut digitaalisessa mainonnassa puheenaiheena jo vuosia. Sen tärkeys on vain korostunut viime vuosien tapahtumien - maailmanlaajuisen pandemian sekä Ukrainassa sodittavan sodan – takia. Varsinkin uutismediat ovat joutuneet arvioimaan tarkasti millaisessa sisällössä on sopivaa näyttää mainontaa, ja onko asiassa niin sanottuja harmaan sävyjä. Toinen tärkeä alue bränditurvallisuuden kannalta ovat palvelut, joissa sisältö on kävijöiden itse tekemää ja julkaisemaa, kuten myynti-ilmoitukset, blogit, vlogit yms., jotka kaikessa runsaudessaan voivat olla aivan laidasta laitaan; erittäin turvallista, tai erittäin haitallista brändeille.

lue lisää

24.10.2022

Brand Safetyn customointi mainostajaa varten

IAB Finlandin Mainonnan laatu -työryhmä toteuttaa syksyn aikana bränditurvallisuuteen liittyviä infograafeja, joiden tarkoitus on antaa mainostajille, toimistoille sekä julkaisijoille konkreettisia vinkkejä siitä, miten Brand Safetyn kanssa päästään konkreettisesti liikkeelle.

lue lisää