Icon
MIXX Awards - Usein kysytyt kysymykset IABlogi

MIXX Awards - Usein kysytyt kysymykset

21.03.2023 | IAB Finland

Älä jätä hakemusta laittamatta. Tässä on useimmin kysytyt kysymykset koskien IAB MIXX Awards kilpailua. Jos kysymyksiä herää lisää, laitathan viestiä Miralle.

Kuinka paljon osallistuminen maksaa?

Ensimmäisenä vuonna ei maksa mitään!

Milloin entry sulkeutuu?

Entryn viimeinen hakupäivä on 31.3.2023

Voinko osallistua useampaan kategoriaan tai lähettää useamman hakemuksen per kategoria?

Kyllä voit osallistua useampaan kategoriaan ja voit myös lähettää useamman hakemuksen per kategoria.

Voinko hakea mukaan kilpailutyöllä, joka on ollut mukana ehdolla jossain muussa kilpailussa?

Kyllä voit.

Mille ajanjaksolle kilpailutyön pitää ajoittua?

Kilpailutyön pääsääntöinen ajoittuminen tulee olla vuodelle 2022.

Mitä tietoja kilpailutyöstä pitää ilmoittaa?

Hakulomakkeella pyydetään kilpailutyöstä kuvausta, jonka lisäksi kategoriasta riippuen joitakin seuraavista asioista:

  • tavoite
  • idea/innovaatio
  • tulokset
  • myynnin kehitys
  • asiakas ja kumppanityytyväisyys
  • osaamisen kehitys
  • innovatiivisuus

Miten entryt tuomaroidaan?

Tuomarit pisteyttävät jokaisen entryn jokaisen kriteerin. Nämä lasketaan yhteen entryn kokonaispisteiksi. Korkeimmat pisteet saaneet entryt pääsevät ehdokaslistalle. Tuomaristo valitsee ehdokaslistalta kategorian voittajan.

Ketkä ovat tuomaristossa?

Tuomaristot näet täältä.

Mitä jos tarvitsen lisää aikaa hakemuksen jättöön?

Otathan tässä tapauksessa yhteyttä IAB Finlandin tiimiin.

Milloin tiedän onko hakemukseni päässyt ehdokaslistalle?

Ehdokaslista julkaistaan toukokuun alkupuolella.

Milloin voittajat julkistetaan?

Voittajat julkistetaan 25.5.2023 MIXX Awards gaalassa Helsingissä.

22.03.2024

IAB Studio: IAB Finlandin kulissien takana - Haastattelussa Antti Kallio ja Pasi Raassina

Tässä jaksossa IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Antti Kallio ja IAB:n toiminnanjohtaja Pasi Raassina paljastavat henkilökohtaisia digitaalisia suosikkejaan - mistä podcasteista he saavat inspiraationsa, mitkä uutissivustot pitävät heidät ajan tasalla, ja mitä sarjoja, elokuvia tai pelejä he rakastavat rentoutuessaan.

lue lisää

07.03.2024

Ohjelmallinen Gaming 2024

Ohjelmallisessa ostamisessa Gaming eli pelimainonta on yksi tämän vuoden kiinnostavimpia aiheita. Uutta inventaaria mainospaikoille on kertynyt runsaasti ja myös kohderyhmien osalta on monenlaista kattavuutta. Minun oli ilo haastatella RTL AdAlliancen asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa aiheesta. Itse toimin ohjelmallisena asiantuntijana Kinessolla (IPG Mediabrands). Päätimme yhdessä Aleksin kanssa koostaa kaikille uutuutta huokuvan gaming aiheen ympärille key pointit.

lue lisää

05.03.2024

Mainostajat ja toimistot mainonnan hiilijalanjäljillä

Digitalisaation ja mainonnan alati kasvavassa maailmassa on yhä tärkeämpää keskittyä vastuullisuuteen. Tämä artikkeli tarjoaa ohjeistuksen siitä, miten yritykset voivat lähteä liikkeelle mainonnan hiilijalanjäljen kanssa.

lue lisää

28.02.2024

Pelimainonnan myytinmurtajat

Pelimainonta on nopeasti muuttumassa yhdeksi dynaamisimmista ja monipuolisimmista mainonnan muodoista, rikkoen perinteisiä käsityksiä ja avaten uusia ovia mainostajille eri toimialoilla. Viimeaikaiset tutkimukset ja tilastot haastavat vallalla olevat myytit, kuten käsityksen siitä, että gaming mainonta tavoittaa vain nuoria miehiä. Todellisuudessa casual gaming tai ajanvietepelaaminen on noussut pelaamisen suosituimmaksi muodoksi, joka tavoittaa laajasti eri ikäryhmiä ja sukupuolia. Yli 80%:n suomalaisista pelaa digitaalisia pelejä. Mainonnan strateginen sijoittelu peliympäristöihin tarjoaa brändeille ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa oman kohderyhmänsä. Tämä artikkeli purkaa yleisimpiä myyttejä pelimainonnasta, valottaen sen todellista potentiaalia ja monipuolisuutta markkinointikanavana. Kanavana joka kykenee tavoittamaan ja sitouttamaan kohderyhmiä uudella ja innovatiivisella tavalla.

lue lisää