Icon
IAB Studio: Vastuullisuus markkinoinnin työpöydällä IABlogi

IAB Studio: Vastuullisuus markkinoinnin työpöydällä

20.12.2022 | iab

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Miran kanssa Mirka Rikman Dagmarilta ja hän toimii siellä Senior Media Investment Strategina, Elina Lammintausta Nesteeltä, jossa hän toimii tittelillä Team Leader, Brand Performance Marketing ja kolmantena vieraana Jaakko Rautanen, joka toimii ChannelFactoryn maajohtajana Suomessa.

Tässä jaksossa Mira, Mirka, Elina ja Jaakko keskustelevat markkinoinnin vastuullisuudesta, koska viime aikoina vastuullisuus on noussut myös markkinoinnin keskusteluissa keskeiseen asemaan ja on monilla yrityksillä työpöydällä. Aihe on myös nostettu IAB:lla ensi vuoden agendalle ja IAB Europe on startannut syksyllä 2022 Sustainability Standards Committeen, jonka tarkoituksena on selvittää Euroopan markkinan tilaa vastuullisen digimainonnan osalta sekä muodostaa alalle myös standardeja ja kirkastaa käytettävää terminologiaa. Ensimmäinen näkyvä asia komitealta on tällä hetkellä tiedonkeruuvaiheessa oleva IAB Europe’s State of Readiness – Sustainability in Digital Advertising Survey, jossa kerätään Euroopan laajuisesti vastauksia digimarkkinoinnin vastuullisuudesta ja eurooppalaisten yritysten tämän hetken tilasta. Voit käydä vastaamassa tähän kyselyyn 23.12.22 asti!

 

Kuuntele koko jakso tästä:

 

Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!

Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa: 



08.04.2024

IAB Jäsenesittely: Superlines ja Jere Meriluoto

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Superlines ja Jere Meriluoto

lue lisää

05.04.2024

High Impact ja video valtaavat perinteiset display mainonnan muodot

Digitaalinen mainonta kokee murroksen, kun useat merkittävät toimijat siirtävät budjettejaan pois perinteisistä display-mainosmuodoista. Samaan aikaan kasvaa tarve mainosmuodoille, jotka tarjoavat brändeille parempaa vaikuttavuutta, laajempia mainospintoja ja mahdollisuuden mitata kampanjoiden vaikuttavuutta (attention). Siirtyminen kohti high impact ja videopohjaisia mainoksia merkitsee myös irtautumista perinteisistä kampanjoiden mittaus- ja vaikutusmetriikoista.

lue lisää

05.04.2024

Uuuh… dooh-mainonta jatkoi kasvukäyrällä myös 2023

IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2023 oli noin 53,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua on reippaat 16 %, kun vastaavana aikana Kantarin raportoima koko ulkomainonnan markkina kasvoi 9 %. Kaiken mediamainonnan määrä Suomessa laski vuonna 2023 2,4 %.

lue lisää

22.03.2024

IAB Studio: IAB Finlandin kulissien takana - Haastattelussa Antti Kallio ja Pasi Raassina

Tässä jaksossa IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Antti Kallio ja IAB:n toiminnanjohtaja Pasi Raassina paljastavat henkilökohtaisia digitaalisia suosikkejaan - mistä podcasteista he saavat inspiraationsa, mitkä uutissivustot pitävät heidät ajan tasalla, ja mitä sarjoja, elokuvia tai pelejä he rakastavat rentoutuessaan.

lue lisää