IAB Studio: Sisältömarkkinointi ja kuumat trendit
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Miran vieraana Ria Vaahto (Business manager of native advertisin) Sanomalta ja Martti Penttilä (Senior Editor & Creative) dentsulta. Tässä jaksossa Ria ja Martti tuovat terveisiä maailmalta sisältömarkkinoinnin seminaareista. Mitä sisältömarkkinoinnille kuuluu ja minkälaisia tulevaisuuden trendejä maailmalla on nähtävissä.
Ria kävi Native Advertising Rewards seminaarissa, joka järjestettiin monen vuoden tauon jälkeen Kööpenhaminassa. Martti oli puolestaan vierailemassa rapakon takana Floridassa, jossa järjestettiin Amerikan mainostajien kattojärjestön sisältömarkkinoinnin konferenssi.
Sisältömarkkinointi ja vastuullisuus
Vastuullisuus ja ympäristövastuu on aihe, joka on noussut tärkeäksi teemaksi monessa kohtaa markkinoinnissa ja mainonnassakin. Vastuullisuus ja purpose edellä toimiminen näkyi seminaareissa monen yrityksen toimintatavoissa ja välillä se ohitti täysin myös yrityksen toimialan. Vastuullisuuteen oli otettu kantaa myös tekemällä yhteistyötä erilaisten vastuullisuusjärjestöjen kanssa. Martin esimerkissä Pepsin alabrändi Gatorade oli tehnyt dokumentin koulun monitaustaisesta jalkapallojoukkueesta. Dokumentin keskiössä siis urheilujuoman lisäksi oli nuorten tuominen yhteen ja tämä liittyi vahvasti tunteisiin ja arvoihin.
Käy kuuntelemassa IAB Studion sisältömarkkinointi ja kuumat trendit jakso ja kuulet loputkin terveiset seminaareista!
Kuuntele koko jakso tästä:
Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa:
08.04.2024
IAB Jäsenesittely: Superlines ja Jere Meriluoto
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Superlines ja Jere Meriluoto
lue lisää05.04.2024
High Impact ja video valtaavat perinteiset display mainonnan muodot
Digitaalinen mainonta kokee murroksen, kun useat merkittävät toimijat siirtävät budjettejaan pois perinteisistä display-mainosmuodoista. Samaan aikaan kasvaa tarve mainosmuodoille, jotka tarjoavat brändeille parempaa vaikuttavuutta, laajempia mainospintoja ja mahdollisuuden mitata kampanjoiden vaikuttavuutta (attention). Siirtyminen kohti high impact ja videopohjaisia mainoksia merkitsee myös irtautumista perinteisistä kampanjoiden mittaus- ja vaikutusmetriikoista.
lue lisää05.04.2024
Uuuh… dooh-mainonta jatkoi kasvukäyrällä myös 2023
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2023 oli noin 53,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua on reippaat 16 %, kun vastaavana aikana Kantarin raportoima koko ulkomainonnan markkina kasvoi 9 %. Kaiken mediamainonnan määrä Suomessa laski vuonna 2023 2,4 %.
lue lisää22.03.2024
IAB Studio: IAB Finlandin kulissien takana - Haastattelussa Antti Kallio ja Pasi Raassina
Tässä jaksossa IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Antti Kallio ja IAB:n toiminnanjohtaja Pasi Raassina paljastavat henkilökohtaisia digitaalisia suosikkejaan - mistä podcasteista he saavat inspiraationsa, mitkä uutissivustot pitävät heidät ajan tasalla, ja mitä sarjoja, elokuvia tai pelejä he rakastavat rentoutuessaan.
lue lisää