Icon
IAB Jäsenesittely: Medialiiga ja Antti Vääri IABlogi

IAB Jäsenesittely: Medialiiga ja Antti Vääri

29.08.2022 | IAB Finland

Tässä jäsenesittely -blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Medialiiga ja Antti Vääri.

 

 Antti Vääri, Toimitusjohtaja

Kerro Antti hieman Medialiigasta sekä myös itsestäsi?

Medialiiga on kotimainen vuonna 2012 perustettu digitaaliseen ulkomainontaan keskittynyt yritys. Olemme Turusta lähtöisin ja ylpeitä siitä, mutta nykyään mediataulujen verkostomme yltää ympäri Suomen etelästä pohjoiseen. Itse olen tullut Medialiigaan viisi vuotta sitten printtimainonnan puolelta ja aiemman työurani olen tehnyt urheiluvälinebisneksessä.

Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?

Haluamme verkostoitua yhä paremmin alan keskeisten toimijoiden kanssa ja kehittää yhdessä tätä alaa.

Entä mitä Medialiiga aikoo tuoda IAB-yhteisöön?

Kyllähän menestyvässä toiminnassa pitää turkulaisuutta olla ja sitä ainakin lupaamme. Kysymys sinänsä paha, kun vasta tutustumme IAB-yhteisöön ja sen toimintaan. Olen aktiivisesti toiminut pari vuotta nyt Suomen Ulkomainosliiton markkinointiryhmässä ja paljon saatu aikaan. Tarkoitus ei ole täälläkään olla pelkästään passiivisena kuuntelijana.

Mitkä ovat Medialiigan tärkeimmät viestit ja painopisteet vuonna 2022?

Koronasta ja Ukrainan tilanteesta riippumatta olemme koko ajan kehittäneet toimintaamme ja laajentuneet uusiin kaupunkeihin. Hallittu kasvu on edelleen päämäärämme ja olemme aina kiinnostuneita mielenkiintoisista yhteistyömahdollisuuksista.

Kesälomat ovat ihan ovella, elleivät jo alkaneet… haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi kesälomapalautumiseen?

Työelämä on nykyisin todella hektistä aikataulutettua suorittamista. Itsellä on tärkeintä lomassa päästä juuri näistä asioista hetkeksi tauolle, joten emme juurikaan ole suunnitelleet perheemme kanssa mitä nyt lomalla tehdään. Katsotaan sitten loman alkaessa fiiliksen mukaan, että minne suunnataan ilman aikataulupaineita.

28.02.2024

Pelimainonnan myytinmurtajat

Pelimainonta on nopeasti muuttumassa yhdeksi dynaamisimmista ja monipuolisimmista mainonnan muodoista, rikkoen perinteisiä käsityksiä ja avaten uusia ovia mainostajille eri toimialoilla. Viimeaikaiset tutkimukset ja tilastot haastavat vallalla olevat myytit, kuten käsityksen siitä, että gaming mainonta tavoittaa vain nuoria miehiä. Todellisuudessa casual gaming tai ajanvietepelaaminen on noussut pelaamisen suosituimmaksi muodoksi, joka tavoittaa laajasti eri ikäryhmiä ja sukupuolia. Yli 80%:n suomalaisista pelaa digitaalisia pelejä. Mainonnan strateginen sijoittelu peliympäristöihin tarjoaa brändeille ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa oman kohderyhmänsä. Tämä artikkeli purkaa yleisimpiä myyttejä pelimainonnasta, valottaen sen todellista potentiaalia ja monipuolisuutta markkinointikanavana. Kanavana joka kykenee tavoittamaan ja sitouttamaan kohderyhmiä uudella ja innovatiivisella tavalla.

lue lisää

23.02.2024

IAB Studio: Jäsenet kysyy ja IAB vastaa - Ohjelmallinen ostaminen.

IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Pasin vieraana on Juuli Pelkonen Adformilta ja Miia Salmi Sanomalta. Jaksossa vastataan IAB jäseniltä tulleisiin kiperiin kysymyksiin, koskien ohjelmallista ostamista. Tule kuuntelemaan!

lue lisää

16.02.2024

Julkaisijat mainonnan hiilijalanjäljillä

Vastuullisuus ja ympäristötietoisuus ovat nykyisin yhä tärkeämpiä arvoja – myös mainonnassa. On siis tärkeää, että julkaisijat kiinnittävät tähän riittävästi huomiota. Julkaisijan sitoutuminen vastuullisen toimintaan on tärkeää sekä mainostaja- että kuluttaja-asiakkaille, mutta myös muille markkinoinnin sidosryhmille.

lue lisää

15.02.2024

IAB Jäsenesittely: Kuubi ja Toni Kallio

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Kuubi ja Toni Kallio

lue lisää