Icon
IAB Jäsenesittely: Kaikki Somesta ja Noora Verronen IABlogi

IAB Jäsenesittely: Kaikki Somesta ja Noora Verronen

18.02.2022 | IAB Finland

Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt vuorossa Kaikki Somesta ja Noora Verronen.

 

Noora Verronen Sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin strategi, CEO

Kerro Noora hieman Kaikki Somesta -yrityksestä sekä myös itsestäsi?

Kaikki Somesta Oy on sosiaalisen mediaan ja vaikuttajamarkkinointiin keskittyvä yritys, jonka missio on auttaa yrityksiä ja sisällöntuottajia luomaan parempaa sisältöä ja aidompaa läsnäoloa sosiaaliseen mediaan. Käytännössä toteutan sosiaalisen median strategiaan, konseptointiin, koulutukseen ja konsultointiin liittyviä töitä sekä sparraan sisällöntuottajia, jotka haluavat kasvattaa vaikuttavuuttaan somessa.

Perustin yrityksen vuoden 2020 lopussa, sillä halusin hyödyntää monipuolisemmin 10 markkinointivuoden aikana kerrytettyä osaamistani. Taustani on matkailualalla, jonne olen kouluttautunut. Toimin Finnairin, Aurinkomatkojen ja Tallink Siljan markkinointiviestinnän tiimeissä vuosina 2013-2018, jonka jälkeen kehitin vaikuttajamarkkinoinnin liiketoimintaa A-lehdillä kaksi vuotta. Tallink Siljalla ja Aurinkomatkoilla johdin ja kehitin sosiaalisen median strategista tekemistä sekä siellä tapahtuvia organisaatiota läpileikkaavia aiheita liittyen asiakaskokemukseen ja työnantajamielikuvaan.

Yrittäjänä keskityn auttamaan yrityksiä sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin roolin hahmottamisessa isossa kuvassa ja kehittämään kanavissa toimimista liiketoimintatavoitteet kirkkaana mielessä.

Mitä odotuksia sinulla on IAB-yhteistyöltä?

Olen ollut IAB:n toiminnassa mukana vuodesta 2014 ja nyt välivuoden jälkeen sain mahdollisuuden liittää oman yritykseni sen jäseneksi. Toiminnan osalta odotan eniten työryhmätyöskentelyä sosiaalisen median ja sisältömarkkinoinnin aiheiden parissa. Työryhmät antavat erinomaisen mahdollisuuden vaihtaa ajatuksia ja oppia uutta työlleni keskeisistä aiheista. Alan ammattilaisten parissa verkostoituminen tuo uusia näkökulmia, haastaa omaa ajattelua sekä muistuttaa tärkeistä asioista, jotka muuten joskus saattavat unohtua. Haluan olla aktiivisesti kehittämässä sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin käytäntöjä sekä tuomassa uusia tahoja niihin liittyvän tärkeän tiedon äärelle.

Mitä aiot tuoda IAB-yhteisöön?

Tuon mukanani vahvaa asiantuntijuutta sosiaalisen median ja vaikuttajamarkkinoinnin parissa työskentelystä eri näkökulmista. Olen toiminut aiheiden osalta mainostajan ja toimiston puolella sekä vahvassa linkissä vaikuttajien kanssa. Pyrin aina tarkastelemaan alaani liittyviä kysymyksiä kaikkien kannalta ja lisäämään tahojen välistä keskinäistä ymmärrystä.

Mihin asioihin Kaikki Somesta Oy on keskittymässä vuonna 2022?

Kaikki Somesta keskittyy auttamaan yrityksiä ja sisällöntuottajia ennen kaikkea ison kuvan hahmottamisessa oman tekemisen kehittämiseksi ja eteenpäin viemiseksi. Tavoitteena on myös kehittää Kaikki Somesta Oy:n omaa strategiaa ja suunnitella yrityksen toimintaa pidemmällä aikajänteellä.

Vuosi on vaihtunut ja lomat ovat vain haaleita muistoja - haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi palautumiseen intensiivisen työviikon jälkeen?

Pyrin käymään arkisin valoisan aikaan ulkoilemassa, sillä töitä voi tehdä pimeälläkin. Viikonloput kuluvat tällä hetkellä ladulla metsissä ja pelloilla, joka on itselleni erinomainen keino unohtaa työhön liittyvät asiat ja keskittyä luonnosta ja liikunnasta nauttimiseen. Kesällä sukset vaihtuvat polkujuoksulenkkareihin. Vinkkinä muille on tehdä sellaisia asioita, joista itse nauttii ja olla rohkeasti myös tekemättä mitään, jos tuntuu siltä.

22.03.2024

IAB Studio: IAB Finlandin kulissien takana - Haastattelussa Antti Kallio ja Pasi Raassina

Tässä jaksossa IAB Finlandin hallituksen puheenjohtaja Antti Kallio ja IAB:n toiminnanjohtaja Pasi Raassina paljastavat henkilökohtaisia digitaalisia suosikkejaan - mistä podcasteista he saavat inspiraationsa, mitkä uutissivustot pitävät heidät ajan tasalla, ja mitä sarjoja, elokuvia tai pelejä he rakastavat rentoutuessaan.

lue lisää

07.03.2024

Ohjelmallinen Gaming 2024

Ohjelmallisessa ostamisessa Gaming eli pelimainonta on yksi tämän vuoden kiinnostavimpia aiheita. Uutta inventaaria mainospaikoille on kertynyt runsaasti ja myös kohderyhmien osalta on monenlaista kattavuutta. Minun oli ilo haastatella RTL AdAlliancen asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa aiheesta. Itse toimin ohjelmallisena asiantuntijana Kinessolla (IPG Mediabrands). Päätimme yhdessä Aleksin kanssa koostaa kaikille uutuutta huokuvan gaming aiheen ympärille key pointit.

lue lisää

05.03.2024

Mainostajat ja toimistot mainonnan hiilijalanjäljillä

Digitalisaation ja mainonnan alati kasvavassa maailmassa on yhä tärkeämpää keskittyä vastuullisuuteen. Tämä artikkeli tarjoaa ohjeistuksen siitä, miten yritykset voivat lähteä liikkeelle mainonnan hiilijalanjäljen kanssa.

lue lisää

28.02.2024

Pelimainonnan myytinmurtajat

Pelimainonta on nopeasti muuttumassa yhdeksi dynaamisimmista ja monipuolisimmista mainonnan muodoista, rikkoen perinteisiä käsityksiä ja avaten uusia ovia mainostajille eri toimialoilla. Viimeaikaiset tutkimukset ja tilastot haastavat vallalla olevat myytit, kuten käsityksen siitä, että gaming mainonta tavoittaa vain nuoria miehiä. Todellisuudessa casual gaming tai ajanvietepelaaminen on noussut pelaamisen suosituimmaksi muodoksi, joka tavoittaa laajasti eri ikäryhmiä ja sukupuolia. Yli 80%:n suomalaisista pelaa digitaalisia pelejä. Mainonnan strateginen sijoittelu peliympäristöihin tarjoaa brändeille ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa oman kohderyhmänsä. Tämä artikkeli purkaa yleisimpiä myyttejä pelimainonnasta, valottaen sen todellista potentiaalia ja monipuolisuutta markkinointikanavana. Kanavana joka kykenee tavoittamaan ja sitouttamaan kohderyhmiä uudella ja innovatiivisella tavalla.

lue lisää