IAB Jäsenesittely: Eeva Ronkainen ja Podspace
Tässä blogisarjassa tutustumme IAB:n uusiin jäseniin hieman paremmin! Nyt on vuorossa Eeva Ronkainen ja Podspace.
Eeva Ronkainen, Country Manager |
Kerro hieman työnantajastasi sekä myös itsestäsi?
Podspace on edistyksellinen podcast-alan yritys ja nopea kasvumme on selvä osoitus siitä, että olemme tehneet asioita eri tavalla ja innovatiivisesti.
Olen kouluttanut eri toimijoita ja tiimejä digitaalisen audion mahdollisuuksista liki vuosikymmenen ajan, ja olen iloinen, että saan jakaa tätä ilosanomaa jatkossakin. Digitaalisen audion kasvupotentiaali Suomessa on valtava, mutta sen käyttö on tällä hetkellä pahasti alihyödynnetty.
Mitä odotuksia teillä on IAB-yhteistyöltä?
Odotan hyviä kohtaamisia, uusia oppeja ja tiedon jakamista muiden alan toimijoiden kanssa.
Mitä aiotte tuoda IAB-yhteisöön?
Olemme sitoutuneet edistämään podcast-markkinan kasvua Suomessa ja haluamme, että IAB-yhteisö saa meiltä kaiken mahdollisen tuen ja avun podcast-maailman syvälliseen ymmärtämiseen.
Haluatko antaa loppuun parhaat vinkkisi intensiivisestä työviikosta palautumiseen?
Pienten kaksosten äitinä viikonloppuja ei voi kutsua levon ja rauhoittumisen ajaksi, mutta lasten kanssa touhutessa työasiat unohtuvat täysin. Heidän ohella saan energiaa rakkaudella tehdystä ruuasta (esim. biryani ja lasagne), kahvihetkistä kirpsakassa syyssäässä tai vaihtoehtoisesti viltin alla, sekä musiikista ja podcasteista.
11.12.2024
IAB Studio: Uusi yhteistyö ottaa kaikki mukaan Retail Mediaan
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa studiossa Pasin kanssa ovat Hannaleena Koskinen Allerilta ja Teemu Kurri Craneworks / Doohlabsilta. Tällä kertaa studiossa otettiin kantaa kuumimpaan mediatrendiin, eli puhutaan retail mediasta.
lue lisää03.12.2024
Katsaus kuluneeseen vuoteen 2024: Ohjelmallinen Gaming
Gaming mainonta on ollut nousevia aiheita ohjelmallisessa ostamisessa vuoden 2024 aikana. Otimme IAB:n kanssa katsauksen kuluneeseen vuoteen gaming mainonnan parissa ja haastattelimme ohjelmallisen asiantuntijaa Nina Nordmania (Kinesso, IPG Mediabrands) sekä videomainonnan asiantuntijaa Aleksi Ylitaloa (RTL AdAlliance).
lue lisää29.11.2024
Mainostajat vahvasti mukana IAB Finlandin hallituksessa
Uusina IAB-painopisteinä tekoäly ja Retail Media - IAB Finlandin syyskokouksessa 27.11.2024 sovittiin vuoden 2025 painopisteet ja äänestettiin yhdistykselle uusi hallitus. Painopisteissä yhdistyy täysin uudet teemat, kuten tekoäly ja Retail Media, IAB:n perinteisiin vahvuuksiin liittyen digimainonnan kohdentamiseen sekä mittaamiseen. Uusina jäseninä hallitukseen valittiin seuraavaksi kahdeksi vuodeksi Clear Channel, Posti, Elisa, Veikkaus, Relevant ja IPG/Kinesso.
lue lisää29.11.2024
Kuinka hyödyntää tekoälyä vastuullisesti markkinoinnissa?
Tekoäly on noussut nopeasti markkinoinnin ammattilaisten tehokkaaksi työkaluksi, joka parantaa ideointia, sisällöntuotantoa ja analysointia. Vaikka tekoäly tuo mukanaan huomattavia etuja, kuten työprosessien nopeutumista ja automatisointia, sen käyttö edellyttää vastuullisuutta ja eettistä harkintaa. Tässä artikkelissa käsittelemme tekoälyn käyttöä markkinoinnin tukena ja vastuullisia käytäntöjä, jotka auttavat rakentamaan kestävää ja eettistä markkinointia.
lue lisää