IAB Studio: Missä mennään evästeiden kanssa - olemmeko me valmiina muutokseen?
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa meillä on studiossa Pasin kanssa Jan Ketonen Adformilta ja Sanna Myller LähiTapiolalta. Tässä jaksossa Pasi, Jan ja Sanna keskustelevat evästemuutoksesta vähän laajemmin. Mistä on tarkemmin kyse ja ennen kaikkea, miten se tulee vaikuttamaan markkinointiin.
Kolmannen osapuolen evästeitä ollaan pystytty hyödyntämään monipuolisesti markkinoinnin kohdentamisessa. Miten dataa voidaan hyödyntää digimarkkinoinnissa tulevaisuudessa ja miten ihmeessä me tulemme toimeen ilman 3P evästeitä. Entä mikä ID oikein on? 3P evästeiden poistumisesta on puhuttu jo vuosia ja aikataulu on venynyt jo moneen kertaan. Mitä muuta 3P evästeiden tilalle on suunnitteilla tai tulossa?
Näihin moniin kysymyksiin Pasi yrittää saada vastauksia Sannalta ja Janilta. Eli nyt kannattaa kuunnella jakso ja oppia lisää.
Kuuntele koko jakso tästä:
Kiinnostaako yhteistyö IAB Studion kanssa? Ota yhteyttä mira.vaurula@iab.fi!
Seuraa sarjaa seuraavissa kanavissa:
23.04.2024
IAB Studio: Retail Media - Suomi vs. Eurooppa 1/2
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on retail media työryhmän puheenjohtajat, Sami Hiirsalmi SOK Smart Marketingilta ja Mari Riipinen Dagmarilta
lue lisää23.04.2024
IAB Studio: Retail Median mahdollisuudet ja tulevaisuuden näkymät 2/2
IAB Studio jaksot ovat napostelupituisia podcast jaksoja päivän polttavista aiheista ja tällä kertaa Miran vieraana on retail media työryhmän puheenjohtajat, Sami Hiirsalmi SOK Smart Marketingilta ja Mari Riipinen Dagmarilta
lue lisää05.04.2024
High Impact ja video valtaavat perinteiset display mainonnan muodot
Digitaalinen mainonta kokee murroksen, kun useat merkittävät toimijat siirtävät budjettejaan pois perinteisistä display-mainosmuodoista. Samaan aikaan kasvaa tarve mainosmuodoille, jotka tarjoavat brändeille parempaa vaikuttavuutta, laajempia mainospintoja ja mahdollisuuden mitata kampanjoiden vaikuttavuutta (attention). Siirtyminen kohti high impact ja videopohjaisia mainoksia merkitsee myös irtautumista perinteisistä kampanjoiden mittaus- ja vaikutusmetriikoista.
lue lisää05.04.2024
Uuuh… dooh-mainonta jatkoi kasvukäyrällä myös 2023
IAB Finlandin Digitaalisen ulkomainonnan työryhmän toteuttaman arvion mukaan digiulkomainonnan määrä Suomessa vuonna 2023 oli noin 53,6 miljoonaa euroa. Vuoteen 2022 verrattuna kasvua on reippaat 16 %, kun vastaavana aikana Kantarin raportoima koko ulkomainonnan markkina kasvoi 9 %. Kaiken mediamainonnan määrä Suomessa laski vuonna 2023 2,4 %.
lue lisää