Icon
Digin mitalla on käytännönläheinen käsikirja digimarkkinoinnin ja myynnin mittaamiseen IABlogi

Digin mitalla on käytännönläheinen käsikirja digimarkkinoinnin ja myynnin mittaamiseen

16.09.2013

Digitaalisen markkinoinnin ja myynnin tehokkuutta voidaan mitata tarkasti ja tietoa voidaan hyödyntää välittömästi. Markkinoijan tulee omaksua uusia toimintatapoja sekä soveltaa menetelmiä muuttuvassa ympäristössä.

Mainostajien Liiton julkaisemassa Digin mitalla -käsikirjassa yhdeksän maamme eturivin asiantuntijaa kertovat, miten mittaamisessa ja markkinoinnin tehostamisessa onnistutaan. Tutustu kirjan sisältöön ja tilaa opas tulokselliseen digimarkkinointiin: www.diginmitalla.fi.

22.11.2021

Miksi digimarkkinoinnin ja liiketoiminnan yhdistäminen yhteisillä tavoitteilla ja mittareilla on tärkeää?

Ilman tavoitteita ja niille asetettuja mittareita eri toimenpiteiden tehokkuutta on vaikea mitata. Mittaaminen auttaa ymmärtämään tehdäänkö markkinoinnissa ja liiketoiminnassa oikeita asioita ja jos ei, niin se antaa viitteitä siitä mitä toiminnassa pitää muuttaa.

lue lisää

14.05.2021

Vastaako Jouko Joku markkinointinne mittaamisesta ja tuloksellisuudesta?

Markkinoinnin ja erityisesti markkinointiviestinnän suunnittelu on niin hauskaa puuhaa, että mukaan hyppää helposti koko organisaatio. Eikä siinä vielä kaikki. Jokaisen lähipiirilläkin on paljon hyviä mielipiteitä oikeasta linjasta. Mutta kun pöydälle nostetaan markkinoinnin laaja-alainen mittaaminen ja tekemisen tulosten kylmäverinen arviointi, väki vähenee.

lue lisää

10.03.2021

Tulevaisuudessa ratkaisee mitattavuus

Ulkomainonta on perinteisesti ollut suurten mainostajien brändimainontaa, jonka tavoittavuus on ollut laajaa, mutta mitattavuus hankalaa. Tämän vuoksi IAB:n digitaalisen ulkomainonnan työryhmän yksi pääteemoista vuonna 2021 on mitattavuus.

lue lisää

01.11.2018

Kokemus on työnantajabrändin tärkein mittari

Yrityskulttuurin ei kuulukaan puhutella kaikkia

lue lisää