Webinaari: Master your GDPR - Internet ilman kohdennettua mainontaa 2024
Tule mukaan aloittamaan IAB Finlandin tapahtumavuosi 2024!
Master your GDPR - Internet ilman kohdennettua mainontaa 2024 -webinaarissa joukko Suomen kovimpia tietosuoja-asiantuntijoita koulii juuri sinusta betoninkovaa osaajaa lainsäädännön, evästehyväksynnän, tekoälyn ja monen muun tietosuoja-aiheen mielenkiintoiseen maailmaan. Mikä hienointa, tapahtumassa julkaistaan myös Media-alan tutkimussäätiön rahoittama ja IAB Finlandin sekä Kantarin toteuttama tutkimus Internet ilman kohdennettua mainontaa 2024.
Internet ilman kohdennettua mainontaa -tutkimus tehdään Media-alan tutkimussäätiön rahoittamana nyt toista kertaa. Vuoden 2022 tutkimus oli hurja menestys keräten noin 1 000 tutkimusraportin latausta ja yli 700 kiinnostunutta ihmistä lanseeraustapahtumaan. Tämän vuoden tutkimuksessa päivitetään mm. kuluttajien verkkoyksityisyyttä koskevat huolet ja preferenssi datalla/rahalla maksamiseen liittyen. Täysin uusina asioina selvitetään mm. mitkä tekijät vaikuttavat kuluttajilla evästehyväksynnän antamiseen sekä se, minkä tyyppisille sivustoille evästehyväksyntä keskimääräistä useammin annetaan. Lisäksi tutkitaan. mm. adblockereiden käyttöä, maksuhalukkuutta eri tyyppisiin digitaalisiin sisältöihin liittyen sekä kuluttajien ymmärrystä evästeistä.
Webinaarin jälkeen tiedät myös, miten EU-tason lainsäädäntöhankkeet DMA ja DSA etenevät, mitä AI Actille kuuluu ja miten yhteisrekisterinpitäjyyteen kannattaa suhtautua.
Webinaari sopii kaikille asiantuntijoille ja yrityksille, jotka toimivat digitaalisessa ympäristössä tavalla tai toisella, julkaisijana tai mainostajana, itse toimenpiteitä tuottavana tai niitä ostavana toimijana.
Tervetuloa mukaan tapahtuma toteutetaan webinaarina ja on tarjolla sekä IAB Finlandin jäsenille sekä ei-jäsenille.
Webinaari-infoa:
- Webinaari on kaikille maksuton
- Tilaisuus on vuorovaikutteinen - osallistujilla on mahdollisuus esittää puhujille kysymyksiä
- Tilaisuus tallennetaan myöhemmin katsottavaksi
Ohjelma
9.00 Tervetuloa - Pasi Raassina | IAB Finland & Anna Paimela | Folks
9.15 Internet ilman kohdennettua mainontaa 2024 - Pasi Raassina | IAB Finland & Pami Bergman | Kantar
9.50 Uusia vaatimuksia suostumustenhallintaan? – vastauksia ajankohtaisiin kysymyksiin - Jouni Weckman | Gravito
10.05 Benefits and challenges of joint controllership and is the industry ready for a shift? - Elena Turtureanu | Adform
10.20 Legislative developments on the advertising landscape - Lavinia Husa | Eversheds
10.35 AI Act – Getting Practical - Maria Koskinen | Saidot
10.50 Loppusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Anna Paimela | Folks
13.01.2025
Environmental Sustainability in Digital Advertising
Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.
lue lisää21.01.2025
Retail Media Essentials
Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.
lue lisää