Virtuaalinen ohjelmallisen ostamisen teoriakoulutus
Tämä puolen päivän koulutus on suunnattu markkinointipäättäjille, mediamyyjille ja markkinointialan asiantuntijoille. Koulutuksessa käydään läpi ohjelmallisen ostamisen ekosysteemiä ja sen eri toimijoita erityisesti Suomen markkinoilla. Koulutuksen tavoitteena on antaa kattava käsitys siitä, miten ohjelmallinen ostaminen toimii, kuinka kampanjoita kontrolloidaan ja mitä niiden suunnittelussa tulee erityisesti ottaa huomioon.
Mitä ohjelmallinen ostaminen on?
Ohjelmallinen ostaminen on uudempaa teknologiaa hyödyntävä tapa ostaa mainostilaa verkossa. Se mahdollistaa kaikenlaisen digitaalisen näkyvyyden (mm. display, mobiili, video) reaaliaikaisen ostamisen, kohdentamisen ja optimoinnin. Ohjelmallinen ostaminen tehostaa digitaalisen mainonnan prosesseja ja antaa mainostajalle paremman kontrollin kampanjoidensa hallinnasta. Lue lisää ohjelmallisesta ostamisesta: https://www.iab.fi/oppaat-ja-suositukset/oppaat/ohjelmallisen-ostamisen-opas-52017.html#
Kurssilla opit seuraavat asiat ohjelmallisesta ostamisesta ja mainonnasta:
- Mitä on ohjelmallinen ostaminen ja millainen on ohjelmallisen ostamisen ekosysteemi
- Miten kampanjoita kontrolloidaan, millaisia kohdentamismahdollisuuksia niissä on (Katsotaan suoraan järjestelmistä) ja millaisilla sivustoilla Suomessa voi esimerkiksi mainostaa
- Kampanjan suunnittelussa huomioon otettavat asiat (tavoitteet ja niiden mittaaminen, budjetti, brand safety). Katsotaan osittain järjestelmistä.
- Vedetään yhteen ohjelmallisen ostamisen rooli, hyödyt ja kampanjoiden hallinta (kumppanit, resursointi)
HINNAT
IAB:n, MARKin ja MTL:n jäsenet 250 € + alv
Ei-jäsenet 350 € + alv
KOULUTTAJA
Kouluttajana toimiva Tuukka Aaltonen on projektipäällikkö Relevant Digitalilla. Hän auttaa julkaisijoita, toimistoja ja mainostajia tekemään parempaa dataohjautuvaa markkinointia sekä kehittämään liiketoimintaansa.
11.12.2024
Webinaari: IAB Tietoisku
IAB Finlandin tämän vuoden uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.
lue lisää13.01.2025
Environmental Sustainability in Digital Advertising
Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.
lue lisää21.01.2025
Retail Media Essentials
Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.
lue lisää