Podcast 2020 - Webinaari
PODCAST 2020
Tältä bisnes kuulostaa!
Podcast on ilmiö, joka jatkaa vauhdilla kasvuaan. Digitaalisen audion rooli kaupallisten sisältöjen tuottajana on suuri. Parhaimmillaan hyvä ääni puhuttelee ja tekee vaikeistakin asioista helpommin lähestyttäviä. Hyvä podcast tuottaa kuitenkin vasta, kun se osuu oikeaan kohtaan asiakkaan ostopolulla.
Podcast 2020 -webinaari avaa, mitä mahdollisuuksia digitaalinen audio tarjoaa markkinoinnille tänä päivänä. Puhujat tarjoilevat case-esimerkkien avulla työkaluja siihen, kuinka markkinoida onnistuneesti kanavassa, jossa sisällön lisäksi myös ääni ratkaisee. Tapahtumassa julkistetaan myös digitaalisen audion ostajan opas. Tältä kuulostaa mainosvuosi 2020!
Lataa webinaaritallenne tästä.
HUOM! IAB Finland on mukana taistelussa koronavirusta vastaan. 16.3.2020-31.5.2020 välisenä aikana kaikki IAB:n tapahtumat ja koulutukset suoritetaan suunnitelmien mukaisesti, mutta webinaareina. Luonnollisesti myös työryhmien kokouksiin on mahdollista osallistua etäyhteydellä.
Ohjelma
9:00 Webinaarin avaus - Mira Vaurula, Head Of Business Development, IAB Finland
9:10 Digitaalisen audion oppaan julkaisu - Sini Kervinen, Head Of Digital Business, Bauer Media
9:20 Näin Suomi kuuntelee - Supla ja BB-podcast - Jani Junnila, Suplan Sisältöpäällikkö, Sanoma
9:45 Kaupallisen podcastin mahdollisuudet ja sudenkuopat -Juhani Pajunen, Senior Advisor, Suomen Podcastmedia
10:10 Puhutaan rahasta – Näin pankki herätti milleniaalien kiinnostuksen - Mervi Rantakari, Team Leader, Natiivi- ja vaikuttajamarkkinointi, A-lehdet
10:35 Näin syntyi Pilipalisaatio-podcast-kuunnelma - Aki Kiminki, Palvelumuotoilija, Solita
11:00 Webinaarin loppusanat - Mira Vaurula, IAB Finland
11:15 Webinaari päättyy
Puhujat
Sini Kervinen / Bauer Media
Sini Kervinen toimii Bauer Median digitaalisen liiketoiminnan vetäjänä kehittäen yrityksen digitaalisia tuotteita ja niiden kaupallistamista. Sini on IAB:n Digitaalisen audiotyöryhmän puheenjohtaja.
Jani Junnila / Sanoma
Jani Junnila toimii sisältöpäällikkönä Sanoman Supla-audiopalvelussa puuhastellen podcast-sisältöjen suunnittelun ja tuottamisen sekä niiden markkinoinnin parissa. Janilla on 10 vuoden kokemus työskentelystä audiosisältöjen kanssa. Viimeiset vuodet hän on sukeltanut tiiviisti podcastien maailmaan.
Juhani Pajunen / Suomen Podcastmedia
Juhani on toiminut viestintätoimistoissa jo 20 vuoden ajan. Hän ymmärtää, että hyväkään podcast ei itsessään riitä, vaan sen pitää hyödyttää markkinoijan liiketoimintaa. Esityksessään hän kertoo, mihin kohtaan myyntisuppiloa podi sopii ja miten välttää markkinoijan yleisimmät virheet. Suomen Podcastmedia on yksi maamme suurimpia kaupallisten podcastien tuottajia.
Mervi Rantakari / A-lehdet
Mervi avaa inspiroivan casen kautta, mikä on äänen merkitys monikanavaisessa natiivimainonnassa. Nordean luova kampanja puhutteli milleniaalikohderyhmää muun muassa podcastien, chatfictionin ja vaikuttajasisältöjen avulla – ja teki vaikeistakin raha-asioista helposti lähestyttäviä. Case noteerattiin myös tämän vuoden Edit-kilpailussa ja se valittiin parhaaksi markkinoinnilliseksi ratkaisuksi aikakausmediassa v. 2019.
Aki Kiminki / Solita
Aki on palvelumuotoilija, joka suunnittelee konsepteja, käyttöliittymiä ja sisältöjä enimmäkseen verkkoon, joskus fyysiseenkin maailmaan.
Iltapuhteina Aki lukee, tekee musiikkia, leikkii sanoilla ja äänillä ja niistä aineksista syntyy sketsejä, tarinoita ja podcasteja.
Yhteistyössä:
11.12.2024
Webinaari: IAB Tietoisku
IAB Finlandin tämän vuoden uusi tapahtumakonsepti on IAB Tietoisku, joissa neljä kertaa vuodessa julkaistaan IAB:n työryhmien tuotoksia ja aikaansaannoksia. Lisäksi otetaan katsauksia myös mediamainonnan markkinan tilanteeseen.
lue lisää13.01.2025
Environmental Sustainability in Digital Advertising
Viime vuosina vastuullisuus on noussut keskiöön keskusteluissa digitaalisen mainonnan alalla, muuttuen marginaalisesta huolenaiheesta laajasti tunnustetuksi prioriteetiksi. Environmental Sustainability in Digital Advertising -koulutuksesta saat arvokasta tietoa toimenpiteistä, joita voidaan toteuttaa eri osastoilla ja toiminnoissa, jotta voidaan edistää merkittäviä muutoksia ja positiivista vaikutusta digitaalisen mainonnan toimitusketjussa.
lue lisää21.01.2025
Retail Media Essentials
Retail Media edustaa digitaalisen mainonnan "kolmatta aaltoa". Retail media tai kaupan media on yksi alan nopeimmin kasvavista segmenteistä, jonka ennustetaan ylittävän television mainontamenot seuraavien kahden vuoden aikana.
lue lisää