Icon
Tallenne: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa 2024 MIXX Awards

Tallenne: Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa 2024

06.11.2024

IAB:n marraskuun webinaarissa käsiteltiin ohjelmallisen mainonnan uusimpia trendejä ja kehityssuuntia. Webinaarissa julkaistiintutkimustuloksia ohjelmallisen ostamisen nykytilasta Suomessa ja kuulimme asiantuntijoilta, miten ohjelmallisen mainonnan tehokkuutta voidaan parantaa hyödyntämällä muun muassa AI-teknologioita, kontekstuaalista mainontaa ja kuinka ottaa huomioon myös vastuullisuus. Luvassa on ajankohtaista tietoa ja käytännön vinkkejä niin ostajapuolelle kuin julkaisijoillekin.

Tutustu webinaarin tallenteeseen ja lataa tutkimustulokset TÄSTÄ!

Ohjelma:

Alkusanat | Pasi Raassina | IAB Finland & Dorentina Abazi | Schibsted Suomi

Ohjelmallisen ostamisen nykytila ja trendit Suomessa - Juuli Pelkonen | Adform & Miia Salmi | Sanoma (lataa tulokset)

Tutkimus tarjoaa kattavan kuvan ohjelmallisen ostamisen tilasta Suomessa ja avaa, mitkä tekijät vaikuttavat alan kasvuun ja kehitykseen. Esittelemme uusimmat tutkimustulokset, joissa käsitellään mm. tekoälyn
roolia ohjelmallisessa mainonnassa sekä muita ajankohtaisia aiheita.

Kontekstuaalisen mainonnan myytinmurtajat - Maarit Toivonen & Perttu Kauppinen | Alma Media (lataa prese)

Onko mainonta nykypäivän uutismedian kontekstissa liian risky business? Millaisia haasteita kontekstuaalisen kohdentamisen tarjoaminen ilman omia, omistettuja sisältöjä tuo mukanaan? Näihin ja muutamaan muuhun kontekstuaaliseen mainontaan liittyvään myyttiin saamme vastauksia tässä puheenvuorossa.

How publisher first party data benefits everyone - Sebastian Lindberg | Schibsted Suomi & Richard Kramer | Google (lataa prese)

Schibsted Finland (Tori) and Google showcase how they are activating Schibsted’s extensive 1st Party Data to make media spend more effective for the entire ads ecosystem.

Unlocking the Future of Programmatic with AI-Based Audiences - Tomasz Chlodecki | Justtag (lataa prese)

This presentation covers how AI-powered audiences enhance programmatic campaigns, how JustID boosts reach and performance in a post-cookie world, and how curated deals serve as a data activation channel on any DSP.

Driving Sustainability and Efficiency in Programmatic Advertising - Daniel Ahlbert & Nazita Skoghag | Netric (lataa prese)

This year is all about efficiency, with sustainability being a highly debated topic. This presentation will provide valuable guidance and strategies to navigate and integrate both efficiency and sustainability in today's programmatic landscape.

Ohjelmallisen rooli Postin mainonnassa - Veera Mäkelä | Posti (lataa prese)

Miksi Posti ostaa itse mainontaa, miksi se tehdään ohjelmallisesti ja miten olemme roolittaneet eri ostotavat mainonnan kokonaisuudessa.

Loppusanat - Pasi Raassina | IAB Finland & Dorentina Abazi | Schibsted

 

 

28.10.2024

MIXX kumppanuudet myynnissä!

Haemme 2-3 Platina -kumppania MIXX Awardsille, IAB:n toista kertaa järjestämälle värikkäälle palkintogaalalle, jossa digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät kerätään yhteen.

lue lisää

31.05.2023

MIXX Awards juhlahumua Valkoisessa Salissa

Keräsimme alan ammattilaiset yhteen juhlimaan saman katon alle riemukkaaseen jälleennäkemiseen. Tässä valikoituja otoksia viime torstain 25.5. MIXX Awards gaalasta sekä linkit kaikkiin kuviin

lue lisää

29.05.2023

MIXX Awards 2023 voittajat julkistettu!

Torstaina 25.5.2023 palkittiin ensimmäiset Suomen MIXX Awards voittajat Valkoisessa Salissa

lue lisää

21.03.2023

MIXX Awards - Usein kysytyt kysymykset

Älä jätä hakemusta laittamatta. Tässä on useimmin kysytyt kysymykset koskien IAB MIXX Awards kilpailua. Jos kysymyksiä herää lisää, laitathan viestiä Miralle.

lue lisää