Icon
Kiviäkin kiinnostaa MIXX Awards

Kiviäkin kiinnostaa

27.02.2018 | Dingle Oy

Kukaan ei ole kiinnostunut yrityksesi viestistä. Siksi tilasit ihan mukavalla hintalapulla varustetun sisältöstrategian. Niinpä mainosmiehet levittelivät workshopissa karvattomia käsiään ja tuhlasivat post-it-lappuja pienen kainuulaisen metsän verran.

Uunituore strategia vastaa tärkeimpiin kysymyksiin: miksi, miten ja mitä. Se tuntuu niin hyvältä, että yrityksesi johtokin kehaisi tehtyä työtä. Strategia jalkautetaan ja koneisto puksuttaa eteenpäin kuin mummon poljettava Singer. Julkaistaan, kostutetaan maaperää mediaeuroilla ja tikataan liidejä funneliin. Mutta tuloksia ei synny, vaikka poljet konetta pohkeet hapoilla.

Kukaan ei ole kiinnostunut yrityksesi viestistä, koska menestyvää markkinointia ei voi enää perustaa hyvältä tuntuvaan strategiaan. Käytävägallup, tiimiäänestys ja vahva intuitio parhaasta luovasta ratkaisusta saavat jäädä historiaan, kun kuluttaja haluaa keskustella, nähdä tekoja ja tehdä arvopohjaisia valintoja. Kohderyhmäsi haluaa tuntea kuuluvansa brändin arvoheimoon, eikä varmuutta tuosta yhteenkuuluvuuden tunteesta pysty välttämättä saamaan edes kevyellä kohderyhmäkyselyllä.

Algoritmi taas haluaa, että johdat keskustelua, etkä tykkäyksiä ja klikkejä. Vanhat opit eivät toimi, kun sisällön parissa vietetty aika ja reaktiot ovatkin keskustelua arvottomampia.

Varmaa tietoa puhuttelevimmasta strategiaan perustuvasta luovasta ratkaisusta antaa vain data. Varmaa dataa saa vain testaamalla oikeita sisältöjä yksi muuttuja kerrallaan. Vasta sen jälkeen, kun tiedetään, mikä toimii, skaalataan ja ruokitaan näkyvyyttä mediabudjetilla. Mikä parasta, mediaeurotkin toimivat tehokkaammin, kun sisältö on lähtökohtaisesti algoritmin suosimaa.

Älä hylkää hyvältä tuntuvaa sisältöstrategiaa. Sen suunnittelusta puuttui vain tärkein: testausvaihe. Kun testaat sisältöstrategian hypoteesit ennen varsinaista jalkautusta, käsissäsi on hyvältä tuntuvan sijaan toimiva sisältöstrategia. Kohderyhmäsi on kiinnostunut yrityksesi viestistä ja kiviäkin kiinnostaa, ihan oikeasti.

Kirjoittaja Hanna Lassi on Dinglen Senior Creative Planner, joka uskoo luovuuteen, konseptin ja strategian kaikkivaltiaaseen luojaan sekä dataan, joka syntyy ykkösistä ja nollista.

28.10.2024

MIXX kumppanuudet myynnissä!

Haemme 2-3 Platina -kumppania MIXX Awardsille, IAB:n toista kertaa järjestämälle värikkäälle palkintogaalalle, jossa digimarkkinoinnin innovaatiot ja edelläkävijät kerätään yhteen.

lue lisää

31.05.2023

MIXX Awards juhlahumua Valkoisessa Salissa

Keräsimme alan ammattilaiset yhteen juhlimaan saman katon alle riemukkaaseen jälleennäkemiseen. Tässä valikoituja otoksia viime torstain 25.5. MIXX Awards gaalasta sekä linkit kaikkiin kuviin

lue lisää

29.05.2023

MIXX Awards 2023 voittajat julkistettu!

Torstaina 25.5.2023 palkittiin ensimmäiset Suomen MIXX Awards voittajat Valkoisessa Salissa

lue lisää

21.03.2023

MIXX Awards - Usein kysytyt kysymykset

Älä jätä hakemusta laittamatta. Tässä on useimmin kysytyt kysymykset koskien IAB MIXX Awards kilpailua. Jos kysymyksiä herää lisää, laitathan viestiä Miralle.

lue lisää