" />

Usein kysytyt kysymykset

Miksi kannattaa osallistua IAB:n mainostajille suunnattuun digisertifiointi -ohjelmaan?

Sertifioinnin tavoitteena on lisätä osaamistasi digitaalisesta markkinoinnista ja sen eri muodoista eri kanavissa. Koulutus on suunnattu mainostajille ja markkinoijille varsinkin digitaalisen viestinnän, markkinoinnin, myynninedistämisen tai mainonnan parissa työskenteleville. Ohjelma tuo valmiuksia työskennellä nopeasti muuttuvassa ja haasteellisessa digitaalisessa toimintaympäristössä.

Kuka voi osallistua?

Koulutus sopii kaikille riippumatta asemasta organisaatiossa. Voit olla markkinoinnista tai mainonnasta vastaava, koordinaattori tai assistentti, mediamanageri, viestintäpäällikkö tai -koordinaattori, projektijohtaja tms.

Kuka sertifiointiohjelman järjestää?

Sertifiointimateriaalin lokalisoinnista ja markkinoinnista sekä laadunvarmistuksesta vastaa IAB Finland. Sertifointikumppanina ja kokeen järjestäjänä toimii Saranen Consulting.

Kuinka haen mukaan?

Hakemuslomake löytyy Saranen Consultingin sivuilta. Introtilaisuutta edeltävänä päivänä saat tunnukset itseopiskelumateriaaleihin. Laskutus tapahtuu introtilaisuuden jälkeen. 

Kuinka paljon sertifikaatti maksaa?

Hinnaston näet täältä.

Millainen sertifiointikoe on?

Koe kestää kaksi tuntia, ja se sisältää sata monivalintakysymystä. Kokeen aihepiirit ovat samat kuin itseopiskelumateriaaleissa, ja hallitsemalla materiaalin hyvin on mahdollista läpäistä koe. Koetilaisuus järjestetään useamman kerran vuodessa.

Kuinka paljon opiskeluun menee aikaa?

Sertifiointiohjelmaan ei kuulu koulutusta, mutta suosittelemme paneutumaan itseopiskelumateriaaliin kunnolla. Sertifiontiin osallistuminen edellyttää perustietoja digitaalisesta mainosmarkkinasta. Arvioimme, että kokeeseen valmistautumiseen menee 35-40 tuntia, riippuen kokelaan osaamistasosta ja kokemuksesta alalta.

Onko sertifikaatti sama kaikissa IAB-maissa?

IAB Finlandin digimarkkinoijan sertifiointiohjelma on ainoa laatuaan. Sen konsepti on kansainvälinen, mutta Suomen markkinoille sovitettua sertifiointia ei tarjota missään muualla.

Mistä sertifiointiohjelma koostuu?

Intropäivä
Kuuden viikon opiskelujakso, yhteensä noin 35-40 tuntia
Opiskelumateriaali
Harjoituskysymykset
Koe
Diplomi kokeen läpäisseille

Kysy lisää!
birgitta.takala(at)iab.fi

IAB Finland|A member of Interactive Advertising Bureau Europe

Tietosuojaseloste (PDF)