Virtuaalinen ohjelmallisen ostamisen teoriakoulutus
Tämä puolen päivän koulutus on suunnattu markkinointipäättäjille, mediamyyjille ja markkinointialan asiantuntijoille. Koulutuksessa käydään läpi ohjelmallisen ostamisen ekosysteemiä ja sen eri toimijoita erityisesti Suomen markkinoilla. Koulutuksen tavoitteena on antaa kattava käsitys siitä, miten ohjelmallinen ostaminen toimii, kuinka kampanjoita kontrolloidaan ja mitä niiden suunnittelussa tulee erityisesti ottaa huomioon.
Mitä ohjelmallinen ostaminen on?
Ohjelmallinen ostaminen on uudempaa teknologiaa hyödyntävä tapa ostaa mainostilaa verkossa. Se mahdollistaa kaikenlaisen digitaalisen näkyvyyden (mm. display, mobiili, video) reaaliaikaisen ostamisen, kohdentamisen ja optimoinnin. Ohjelmallinen ostaminen tehostaa digitaalisen mainonnan prosesseja ja antaa mainostajalle paremman kontrollin kampanjoidensa hallinnasta. Lue lisää ohjelmallisesta ostamisesta: https://www.iab.fi/oppaat-ja-suositukset/oppaat/ohjelmallisen-ostamisen-opas-52017.html#
Kurssilla opit seuraavat asiat ohjelmallisesta ostamisesta ja mainonnasta:
- Mitä on ohjelmallinen ostaminen ja millainen on ohjelmallisen ostamisen ekosysteemi
- Miten kampanjoita kontrolloidaan, millaisia kohdentamismahdollisuuksia niissä on (Katsotaan suoraan järjestelmistä) ja millaisilla sivustoilla Suomessa voi esimerkiksi mainostaa
- Kampanjan suunnittelussa huomioon otettavat asiat (tavoitteet ja niiden mittaaminen, budjetti, brand safety). Katsotaan osittain järjestelmistä.
- Vedetään yhteen ohjelmallisen ostamisen rooli, hyödyt ja kampanjoiden hallinta (kumppanit, resursointi)
HINNAT
IAB:n, MARKin ja MTL:n jäsenet 250 € + alv
Ei-jäsenet 350 € + alv
KOULUTTAJA
Kouluttajana toimiva Tuukka Aaltonen on projektipäällikkö Relevant Digitalilla. Hän auttaa julkaisijoita, toimistoja ja mainostajia tekemään parempaa dataohjautuvaa markkinointia sekä kehittämään liiketoimintaansa.
03.04.2024
Webinaari: Tekoälykäs markkinointi
Tekoäly on jo nyt, ja tulee olemaan, keskeisessä roolissa muokkaamassa markkinoinnin strategioita ja toimintamalleja. Tässä webinaarissa kurkistamme jäsenistömme toiveesta tekoälyn maailmaan tavoitteena valottaa tekoälyn hyödyntämisen tapoja markkinoinnissa eri näkökulmista, konkreettisia oivalluksia ja vinkkejä, joita voit soveltaa omassa työssäsi.
lue lisää17.04.2024
Play to Engage : markkinoinnin pelillistämisen voima
Pelillistäminen on keino muotoilla markkinoinnin sisällöt osallistavaan ja interaktiiviseen muotoon. Sisällyttämällä vuorovaikutteisuuden mukaan markkinointistrategiaasi luot mieleenpainuvia kampanjoita, joilla voit saavuttaa vertaansa vailla olevia tuloksia, kaikilla toimialoilla.
lue lisää18.04.2024
Seminaari: MARKETING NEXT - Ruudun takaa kuluttaja kurkistaa
Tervetuloa IAB:n kevään toiseen seminaariin, jonka teemana on mediankäytön ja markkinoinnin muutokset sekä kuluttajien tavoittaminen innovatiivisilla ratkaisuilla. Tässä tapahtumassa avataan ovet uusiin mahdollisuuksiin ja yllättäviin kanaviin, jotka muovaavat tulevaisuuden markkinointistrategioita. Keskitymme erityisesti älylaitteiden, suurten näyttöjen ja uusien kaupallisten ympäristöjen kautta kuluttajien tavoittamiseen sekä pohdimme, kuinka suomalaisen kuluttajan alati muuttuva mediankäyttö vaikuttaa markkinoinnin kokonaisuuteen.
lue lisää19.04.2024
IAB Finlandin kevätkokous 2024
IAB Finland ry:n kevätkokous järjestetään torstaina 19.4.2024 klo 13:00 - 14:00 virtuaalisesti Teamsissa. Kevätkokous on tarkoitettu kaikille IAB Finlandin jäsenyritysten työntekijöille ja siellä käydään läpi mm. vuoden 2023 toimintakertomus, liiketoiminnan tulos sekä IAB:n roadmap vuodelle 2024.
lue lisää