
Markkinoinnin automaation peruskurssi
Lähde nyt kokopäivän koulutukseen nostamaan markkinoinnin automaation osaamistasi (ei tarvitse valmiiksi osata mitään).
Hopkinsin koulutus on teknologiariippumaton ja tavoitteenamme on saada sinut oivaltamaan, miten yrityksesi liiketoimintaa voi parhaiten kehittää markkinoinnin automaation avulla.
Tämä koulutus on sinua varten, jos:
- olet markkinoinnin tai myynnin ammattilainen ja haluat syventää markkinoinnin automaation osaamistasi
- et ole varma, miten yrityksesi voisi parhaiten hyötyä markkinoinnin automaatiosta
- haluat ymmärtää markkinoinnin automaatiota sekä yleisellä tasolla että kuulla runsaasti käytännön esimerkkejä ja parhaita käytäntöjä.
Tämä koulutus ei välttämättä ole sinua varten, jos:
- myyntistrategianne perustuu tyrkyttämiseen – eikä teillä ole aikomustakaan muuttaa sitä
- etsit spesifejä teknisiä vinkkejä tietyn järjestelmän käyttöönottoon (tämä koulutus on teknologiariippumaton – voit pyytää meiltä myös omaa koulutussessiota, jos tarvitset teknisempää koulutusta)
- Osallistuminen ei edellytä erityistä lähtötasoa puoleltasi. Vaikka et itse automaatioita tekisikään, kurssin jälkeen tiedät mistä puhutaan. Kotiin viemisinä saat lisäksi onnistuneen liikkeellelähdön tarkistuslistan.
Kouluttajasi Susanna Junnila on markkinoinnin automaation moniosaaja.
Susannalla on kokemusta markkinoinnin automaation rakentamisesta mm. globaaleille kuluttajabrändeille, kansainvälisille B2B-yrityksille ja kolmannelle sektorille. Kokemus markkinointiautomaation työkaluista ulottuu kevyistä ratkaisuista aina enterprise-järjestelmiin saakka.
Koko päivän koulutuksessa kuulet paljon käytännön vinkkejä ja kokemuksia, parhaita käytäntöjä ja vältettäviä asioita. Toisin sanoen hyödyt kaikesta, mitä Susanna on käytännössä oppinut. Älä siis jätä tilaisuutta väliin!
Ohjelma
8.30–9.00 AAMIAINEN
9.00–9.45 MITÄ MARKKINOINNIN AUTOMAATIO ON – JA MITÄ SE EI OLE?
- Liidien ja asiakkaiden saattelu eteenpäin asiakkaan polulla
- 5 syytä miksi markkinoinnin automaatio on tärkeämpää kuin koskaan
- Kampanja-ajattelusta jatkuvaan tekemiseen
- Uutiskirje vs. automaatio – erot ja yhtäläisyydet
- Markkinoinnin automaation keinovalikoima on muutakin kuin sähköpostia: sms, sovellusten lähettämät push-viestit, chatit ja chatbotit, sivustolla näkyvät tarjoukset ja henkilökohtainen yhteydenotto osana automaatioita
9.45–10.30 MARKKINOINNIN AUTOMAATIO OSANA LIIKETOIMINTAASI
- Järkevät tulostavoitteet ja mittarit: saat mitä seuraat, joten valitse huolellisesti
- Strategiat B2B:ssä ja B2C:ssä: inbound, asiakkuusmarkkinointi, ABM
- Konkreettiset taktiikat, joilla pääset ketterästi alkuun
10.30–10.45 TAUKO JA KESKUSTELUA
10.45–11.30 MARKKINOINNIN AUTOMAATION TEHOKAS JOHTAMINEN
- Asiakaspersoonat ja asiakkaan polku asiakasymmärryksen kasvattajana
- Sisältöstrategian ja sisällöntuotannon rooli
- Miten löydät kannattavimmat automaatiomahdollisuudet – mikä on ajanhukkaa
11.30–12.30 LOUNASTAUKO
12.30–13.15 ASIAKASDATAN KERÄÄMINEN JA HYÖDYNTÄMINEN
- Liidien tunnistaminen ja markkinointirekisterin kerääminen
- Markkinointiluvat ja GDPR eli miten suojaat selustasi
- Miten keräät lisää tietoa liideistäsi ja asiakkaistasi, jotta voit viestiä tehokkaammin
- Kuinka saat automaattisen viestinnän tuntumaan henkilökohtaiselta ja saat aikaan toimintaa
13.15–14.15 KÄYTÄNNÖN ESIMERKKEJÄ: 12 USEIN KÄYTETTYÄ AUTOMAATIOTA
- Tervetuloa uutiskirjeen tilaajaksi
- Sisältölataus ja jälkihoito
- Sivuillesi palaava liidi
- Tapahtumailmoittautuminen
- Uuden asiakkaan perehdytys
- Hylätyn ostoskorin pelastuskampanja
- Jatko- ja ristiinmyyntikampanja
- Syntymäpäivät ja merkkipäivät
- Passivoituneiden pelastuskampanja
- Automatisoitu palautekysely
- Jatkotilauksen / vuosihuollon muistutukset
- Myynnin hälytykset
14.15–14.30 TAUKO JA KESKUSTELUA
14.30–14.45 NÄIN VERTAILET MARKKINOINNIN AUTOMAATIOJÄRJESTELMIÄ
- Mitä on hyvä tietää ennen kuin lähtee vertailemaan ominaisuuksia
- Tärkeimmät erot järjestelmien välillä
- Milloin on syytä vaihtaa markkinoinnin automaatiojärjestelmää
14.45–15.00 OSAAMINEN JA YHTEISTYÖ KUMPPANIEN KANSSA
- Minkälaista osaamista markkinoinnin automaatio vaatii
- Mikä on toimiva työnjako kumppanin kanssa
15.00–15.15 YLEISIMMÄT ONGELMAT JA SUDENKUOPAT
- Yleisimmät ongelmat organisaation sisällä, sisällöntuotannossa ja teknologiavalinnoissa
- Miten vältät sudenkuopat
15.15–15.30 YHTEENVETO, KYSYMYKSIÄ & VASTAUKSIA
Koulutuksen hinta:
Hinta: | |
Ei jäsen | 690€/hlö (+ alv 24 %) |
IAB jäsen | 552€/hlö (+ alv 24%) |
IAB jäsenalennuksen saat käyttämällä koodia: IABJÄSEN
Maksutavat: Koulutus laskutetaan ilmoittautumisen jälkeen
Peruutusehdot: Koulutuksen hinta palautetaan täysimääräisenä mikäli osallistuminen perutaan 14vrk ennen koulutuksen alkua. Sen jälkeen tulleista peruutuksista veloitetaan 50% koulutuksen hinnasta. Osallistujan voi vaihtaa saman organisaation sisällä koulutuspäivään asti.
05.04.2023
Marketing Next: Kohdentamisen aika ei ole ohi
Minkälaisia kohderyhmiä mainostajilla on tulevaisuudessa tavoiteltavana? Miten tavoittaa nykyiset ja uudet asiakkaat jatkossa? Miten hyödyntää asiakasdataa markkinoinnissa? Seminaarin fokuksessa kohderyhmät, kohdentaminen sekä asiakasdata. Minkälaiset datakyvykkyydet tulevaisuuden mainostaja tarvitsee?
lue lisää19.04.2023
Webinaari: Some, vaikuttajat & sisältötrendit
Webinaarissa julkaistaan kolmannen kerran vaikuttajamarkkinoinnin määrä. Webinaarin sisällöt käsittelee sosiaalisen median markkinointia, vaikuttajamarkkinointia sekä sisältötrendejä.
lue lisää31.05.2023
Seminaari: Post 3p
Digimarkkinoinnin ekosysteemi on murroksessa kolmannen osapuolen evästeiden poistumisen sekä kiristyvän evästeluvituksen myötä. Ensimmäisen osapuolen datasta tulee arvokkaampaa ja markkinoinnin toimintamallit pitää miettiä uudestaan. Tilannekatsaus missä mennään nyt, mitkä ovat tulevaisuudessa mahdollisuudet ja missä vaiheessa mainostajat ovat tällä matkalla.
lue lisää14.06.2023
Webinaari: DOOH
Suomi kulkee digiulkomainonnan määrässä ihan Euroopan kärjessä. Webinaarissa julkistetaan myös toista kertaa digiulkomainonnan määrä Suomessa
lue lisää