Icon
Enemmän irti datasta Koulutukset & tapahtumat

29.09.2021Enemmän irti datasta, 9.00-12.00

virtuaalinen

Tässä koulutuksessa käymme läpi markkinoinnin analytiikan tilannetta ja sen tarjoamia mahdollisuuksia markkinoinnin ammattilaisille. Kurssin tavoitteena on tarjota konkreettisia työkaluja oman yrityksen tilanteen tunnistamiseen ja datan hyödyntämisen kehittämiseen. Kurssin harjoitusten tehtävänä on auttaa tunnistamaan uusia mahdollisuuksia markkinoinnin datan ja analytiikan hyödyntämiseen ja ymmärtää miten data- ja analytiikkaratkaisuja kehitetään käytännössä.

datakoulutus

Kurssin luennoitsijoina toimivat Petri Mertanen, Mertanen Analyticsilta ja Iiris Lahti AI Rootsilta. Petrillä on kattava kokemus markkinoinnin analytiikkaratkaisuiden suunnittelusta ja toteutuksesta. Iiriksellä on pitkä kokemus analytiikkatiimien vetämisestä, analytiikkaosaamisen kehittämisestä ja uusien datan hyödyntämisen mahdollisuuksien innovoinnista.
Kenelle koulutus sopii?

Tämä koulutus sopii sinulle, joka työskentelet digimarkkinoinnin parissa yrityksen sisäisessä markkinointitiimissä. Koulutus on tarkoitettu erityisesti henkilöille, jotka haluavat kehittää ymmärrystään markkinoinnin analytiikan mahdollisuuksista ja viedä datan ja analytiikan hyödyntämistä eteenpäin omassa työssään ja yrityksessään laajemmin.
Näihin kysymyksiin koulutus vastaa:

  • Mikä on markkinoinnin analytiikan nykytilanne yrityksessäsi
  • Mitä datalähteitä markkinoijalla on tyypillisesti käytössä
  • Miten dataa voidaan yhdistellä eri lähteistä
  • Mitä rajoitteita ja haasteita datan hyödyntämiseen liittyy, esimerkiksi evästeluvat
  • Miten tunnistetaan uusia datan hyödyntämisen ideoita ja arvioidaan niiden toteutettavuutta
  • Mitä analytiikkaratkaisujen kehittäminen vaatii, esimerkiksi osaaminen ja työkalut

Koulutuksesta sinulle jää käteen:

  • Ymmärrys datan hyödyntämisen mahdollisuuksista, haasteista ja realiteeteista
  • Kyky tunnistaa uusia analytiikan hyödyntämisen ideoita ja viedä niitä eteenpäin organisaatiossasi
  • Konkreettisia työkaluja tilannekuvan muodostamiseen, ideoiden kuvaamiseen ja arviointiin

Koulutus koostuu 2 virtuaalikoulutuksesta:

1. Markkinointianalytiikan mahdollisuudet & realiteetit
ke 29.9. klo 9-11 (virtuaalinen)

Nykytilanne & mahdollisuudet

  • Kuinka voit kartoittaa organisaation nykytilanteen?
  • Missä vaiheessa yrityksesi on tällä hetkellä markkinoinnin analytiikassa?

Markkinointianalytiikan teknologinen landscape

  • Mitä datalähteitä on olemassa ja käytössä?
  • Miten dataa voidaan integroida?
  • Onko dataintegraatioita tehty?

Realiteetit

  • Vastuullinen datankäyttö
  • Kuinka voit tarkistaa oman sivuston evästehallinnan?
  • Onko evästehallinta kunnossa?
  • Dataan liittyvät haasteet
  • Datan laatu ja kattavuus
  • Mitä kolmannen osapuolten evästeiden katoaminen tarkoittaa?
  • Onko kolmannen osapuolen evästeiden katoamiseen varauduttu?

Datan hyödyntäminen

  • Mikä on analytiikan ja koneoppimisen tarkoitus?
  • Kuinka dataa hyödynnetään tällä hetkellä?

+ Kotitehtävä: Käyttäjä- ja liiketoimintalähtöinen markkinoinnin analytiikkaratkaisujen suunnittelu

  • Mitä kehitettävää löytyi mielestäsi tämän päivän aikana?
  • Miten haluaisit hyödyntää dataa paremmin tulevaisuudessa?

2. Konkreettisia esimerkkejä käytännöntoteutukseen
ke 6.10. klo 9-11 (virtuaalinen)

Käyttäjä- ja liiketoimintalähtöinen markkinoinnin analytiikkaratkaisujen suunnittelu

  • Konkreettisia esimerkkejä edistyksellisestä datan hyödyntämisestä markkinoinnissa
  • Miten tunnistetaan uusia datan hyödyntämisen mahdollisuuksia omassa organisaatiossa
  • Miten arvioidaan ideoiden liiketoimintapotentiaalia, toteutettavuutta, riskejä ja rajoitteita: Esimerkkejä yleisesti toistuvista ideoista ja niiden arvioinnista
  • Markkinoinnin analytiikkaratkaisujen kehitys ja käyttöönotto

Esimerkkejä tyypillisistä tavoista toteuttaa markkinoinnin analytiikkaratkaisuja ja mitä markkinoinnin analytiikkaratkaisujen kehittäminen vaatii, esimerkiksi osaaminen ja työkalut

  • Mitä tekoälyn ja koneoppimisen testaaminen ja tuotannollistaminen edellyttää
  • Miten analytiikkaratkaisujen kehitysprojekti käytännössä etenee
  • Mitä ratkaisujen onnistunut käyttöönotto edellyttää markkinoijalta
  • Mikä ratkaisujen kehityksessä ja käyttöönotossa voi mennä pieleen
  • Miten saadaan varmistettua ja todistettua, että ratkaisuista on kestävää liiketoiminnallista hyötyä
  • Analytiikan ja datan laadun jatkuvan kehittämisen tärkeys


LUE LISÄÄ JA ILMOITTAUDU!

Hinnat


Hinta
IAB:n ja MARKin jäsen 200 € + alv
Ei-jäsen 300 € + alv

Koulutuksen minimiosallistujamäärä on 10. Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Petri Mertanen

Mertanen Analytics

Iiris Lahti

AI Roots

Petrillä on kattava kokemus markkinoinnin analytiikkaratkaisuiden suunnittelusta ja toteutuksesta. Iiriksellä on pitkä kokemus analytiikkatiimien vetämisestä, analytiikkaosaamisen kehittämisestä ja uusien datan hyödyntämisen mahdollisuuksien innovoinnista.

Inna-Pirjetta Lahti

 

KOULUTTAJA

Inna-Pirjetta Lahti on vastuullisen vaikuttajamarkkinonnin edelläkävijä ja kasvuyritys PING Helsingin perustaja ja toimitusjohtaja. Inhimillisyys, ilmiöt ja osallistaminen ovat osa rohkeasti uusiin tilanteisiin uskovan yrittäjän dna:ta. Inna-Pirjetta yhdistää sujuvasti viestinnän, markkinoinnin ja myynnin tuoden inspiroiviin valmennuksiinsa myös ajankohtaisia esimerkkejä käytännön elämästä.

Hän uskoo, että tuloksellinen vaikuttajayhteistyö kunnioittaa ja palvelee kaikkia osapuolia ja perustuu aitoihin kohtaamisiin ihmisiltä ihmisille. Inna-Pirjetta on ollut merkittävässä roolissa somevaikuttajien yhteiskunnallisen vastuun kehittämisessä mm. Valtioneuvoston #faktaakoronasta hankkeen takana.

LUE LISÄÄ JA ILMOITTAUDU!

Digimarkkinoijan ja -myyjän sertifiointiohjelma lue lisää
Katso IAB:n uusimmat kurssit lue lisää
IDM-tutkinto lue lisää
KOULUTUKSET
Miten tehdä tuloksellista vaikuttajamarkkinointia? 09.09.2021

Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi on parhaimmillaan paljon enemmän kuin vain yksittäinen blogipostaus tai YouTube-video. Tässä käytännönläheisessä ja inspiroivassa koulutuksessa opit, miten voit hyödyntää vaikuttajayhteistyön monet eri mahdollisuudet osana yrityksen markkinointiviestinnän suunnitelmaa.

lue lisää

08.09.2021

Growth Marketing - Verkkokauppa

Tulevaisuutta on vaikea ennustaa, eikä edes IAB Finlandin Verkkokauppawebinaari siihen pysty, mutta lupaamme, että ymmärrät tästä tulevien vuosien suurimmasta markkinoinnin sekä liiketoiminnan murroksesta aiempaa enemmän.

lue lisää

09.09.2021

Miten tehdä tuloksellista vaikuttajamarkkinointia?

Tuloksellinen vaikuttajamarkkinointi on parhaimmillaan paljon enemmän kuin vain yksittäinen blogipostaus tai YouTube-video. Tässä käytännönläheisessä ja inspiroivassa koulutuksessa opit, miten voit hyödyntää vaikuttajayhteistyön monet eri mahdollisuudet osana yrityksen markkinointiviestinnän suunnitelmaa.

lue lisää

29.09.2021

Enemmän irti datasta

Koulutuksessa käydään läpi markkinoinnin analytiikan tilannetta ja sen tarjoamia mahdollisuuksia markkinoinnin ammattilaisille. Kurssin tavoitteena on tarjota konkreettisia työkaluja oman yrityksen tilanteen tunnistamiseen ja datan hyödyntämisen kehittämiseen.

lue lisää