Työntekijälähettilyyden opas

Työntekijälähettilyys on yrityksen keino kannustaa työntekijää toimimaan työnantajansa brändin sanansaattajana ja aktivoida hänen verkostojaan. Se on suosittelua, jossa bränditarinat kulkevat digitaalisessa ympäristössä ihmiseltä toiselle. Työntekijälähettiläänä toimiminen on keino nostaa omaa arvoaan työmarkkinoilla, kun verkottuminen ja uuden oppiminen oman alan asiantuntijoilta on helpompaa kuin koskaan aikaisemmin. Työntekijän oman verkoston aktivoiminen hyödyttää myös työnantajaa. Työntekijöiden verkostojen laajuus on monessa yrityksessä moninkertainen työnantajan omien kanavien seuraajamääriin verrattuna. Viestit ihmiseltä ihmiselle toimivat paremmin kuin viestit brändiltä ihmiselle. Oikeaan, aitoon henkilöön luotetaan enemmän kuin yritykseen, vaikka viesti olisi sama. Oikein aktivoituna työntekijälähettilyys palvelee siis niin työnantajaa kuin työntekijääkin.

Lataa tästä itsellesi IAB:n muhkea opas ja lue lisää työntekijälähettilyydestä!

IAB Finland|A member of Interactive Advertising Bureau Europe

Rekisteriseloste (PDF)

 

Premiumjäsenet:

              

Yhteistyössä: