Datan hyödyntäminen digimainonnan kohdentamisessa (6/2014)

IAB Finlandin Big Data -työryhmä on laatinut digimainonnan kohdentamiseen keskittyvän käytännönläheisen oppaan.

Lataa opas tästä

Työryhmän puheenjohtaja Johanna Lehtonen kertoo työryhmän toiminnasta ja oppaasta:

Työryhmä ja opas

IAB Finlandin Big Data -työryhmä perustettiin loppuvuodesta 2013. Työryhmä lähti työstämään Suomen markkinoille suunnattua havainnollista opasta, jossa käsitellään verkkomainonnan näkökulmasta muun muassa datan keräämistä, säilömistä, rikastamista ja hyödyntämistä sekä tietosuoja-asioita. Oppaan tueksi tehtiin tutkimus, jossa selvitettiin mainostajien, medioiden ja toimistojen tietämystä datan hyödyntämisestä.

Big Data -oppaan tavoitteena on lisätä ymmärrystä ja tarjota käytännön apua sekä ideoita tiedon hyödyntämiseen mainonnan kohdentamisessa. Sähköinen opas julkaistaan tapahtumassa, minkä jälkeen se on ladattavissa IAB:n sivuilta.

IAB Finland|A member of Interactive Advertising Bureau Europe

Rekisteriseloste (PDF)

 

Premiumjäsenet:

              

Yhteistyössä: