Icon
Sisältömarkkinointi ja luovat ratkaisut Artikkelit

Sisältömarkkinointi ja luovat ratkaisut

IAB Finlandin julkaisemia artikkeleita, kotimaisia ja kansainvälisiä uutisia sekä blogipostauksia liittyen sisältömarkkinointiin, natiivimainontaan, vaikuttajamarkkinointiin sekä luovien ratkaisujen kehittämiseen.

18.03.2020

Mitä hyötyä podcasteista on markkinoinnissa?

Podcastit ovat kovin trendikkäitä, mutta kokemukseni mukaan moni markkinoija pohtii, mitä hyötyä podeista voisi olla kaupallisesti. Podeilla on kaksi selvää hyötyä markkinoijalle. Ensimmäinen on se, että markkinoija pääsee kiinni yhä suurempaan joukkoon ihmisiä tilanteissa, johon aiemmin ei ollut pääsyä. Podeja kuunnellaan yleensä arjen tauko- ja odotustilanteissa, joissa meidän tärkein aistimme, näkö, ei ole markkinointimielessä käytössä – toisin sanoen kotitöitä tehdessä, urheillessa tai liikenteessä. Toki aiemminkin taustalla on osassa näitä tilanteita voinut soida radio tai televisio, mutta podcast laajentaa mahdollisuuksia aivan uudelle tasolle.

lue lisää

03.02.2020

Henkilökuva: Inna-Pirjetta Lahti, Vuoden muutoksentekijä 2019

Inna-Pirjetta Lahti on vastuullisen vaikuttajamarkkinoinnin edelläkävijä, kasvuyritys PING Helsingin perustaja ja toimitusjohtaja sekä IAB Finlandin Hot or Not 2020 –seminaarissa valittu Vuoden muutoksentekijä 2019. Hän on työskennellyt pitkään tapahtumien parissa, kirjoittanut Lapsiperheen matkakäsikirjan, hypännyt rohkeasti yrittäjyyteen sekä kulkenut epäonnistumisen kautta onnistujaksi.

lue lisää

22.01.2020

Mainostajat kertovat, millaista digimarkkinointi on vuonna 2020

Miten ja missä digimarkkinointia toteutetaan, mikä ohjaa kanavavalintoja ja mitkä ovat polttavia puheenaiheita? Haastattelussa kuusi digimarkkinoinnin asiantuntijaa IAB:n jäsenyrityksistä eri toimialoilta.

lue lisää

21.01.2020

Natiivimainonta 2.0 - mistä on kysymys?

Natiivimainonnan määritelmä oli Sanomalla vielä pari vuotta sitten sisältöpainotteinen: kaupallista sisältöä, joka on muodoltaan ja äänensävyltään mahdollisimman lähellä median omia sisältöjä. Nykyään natiivimainonnan piiriin kuuluu lisäksi aivan erilaisia, täydentäviä ja vaihtoehtoisia ratkaisuja. Mistä on kysymys ja millaisiin tarkoituksiin natiivimainontaa kannattaa käyttää?

lue lisää