Asiaa datasta: Datan kerääminen ja hyödyntäminen osana yritysten markkinointia
Mistä dataa kerätään ja miten yritykset voivat hyödyntää dataa markkinoinnissa ja palvelumuotoilussa? Datan keräämiseen liittyviin kysymyksiin vastaavat toimitusjohtaja Jarkko Kerkola Madtrix Oy:ltä ja strategi Heini Nuutinen Dagmar Oy:ltä.
Miksi dataa kerätään?
Markkinoinnin dataa kerätään, jotta liiketoiminnassa voidaan tehdä oikeita päätöksiä nopeasti ja si...
24.01.2020
Totaalinen turhautuminen kannustaa teknologian ja datan tehokkaaseen hyödyntämiseen
Kuinka muunnetaan töissä turhautuminen hedelmälliseksi yhteistyöksi? Aikana, jona positiivinen ajattelu on ottanut entistä suurempaa jalansijaa, on tärkeää arvostaa myös turhautumista. Arjen haasteet ja strategisen tason tavoitteet antavat yhdessä syötettä markkinoinnin työkaluhankinnoille ja datan hyödyntämiselle. Teknologisten ratkaisujen ei ole järkevää jäädä tiimityön ulkopuolelle, vaan niiden tulisi nousta ”uusiksi” tiimiläisiksi, jotka voivat suorittaa arjen työtehtäviä.
lue lisää14.11.2019
Johdetaanko digimarkkinointia ja liiketoimintaa tiedolla – vai datalla?
Onko jo toteutuneiden tekemisten tarkastelu riittävä keino kehittää toimintoja ja saadaanko siitä riittävästi oikeanlaista polttoainetta liiketoiminnan johtamiseen?
lue lisää15.10.2019
Missä piilevät datan hyödyntämisen sudenkuopat?
Datalla voi turvallisin mielin tehdä liiketoimintaa ohjaavia päätöksiä, kunhan pitää huolta datan määrästä, laadusta ja laaja-alaisuudesta.
lue lisää06.06.2019
Ohjelmallisen ostamisen tutkimus: kotimaiset mediat ovat vahvoilla laatumielikuvissa
Markkinalla on edelleen paljon epätietoutta siitä, mikä on oikea mittari digimainonnan tulosten mittaamiseen
lue lisää