Icon
Alma Median Maarit Toivonen IAB:n Ohjelmallisen ostamisen työryhmän puheenjohtajaksi IABlogi

Alma Median Maarit Toivonen IAB:n Ohjelmallisen ostamisen työryhmän puheenjohtajaksi

20.08.2018

IAB Finlandin Ohjelmallisen ostamisen työryhmän puheenjohtajana aloitti Alma Median Programmatic Specialist Maarit Toivonen. Työryhmän tavoitteena on lisätä ohjelmallisen ostamisen tietämystä toimialalla sekä tuoda ohjelmalliseen ostamiseen liittyviä uusia tuulia, trendejä ja ongelmakohtia esiin mainonnan tehokkuutta ja laatua parantaen. IAB-tyyliin työryhmässä on mukana ammattilaisia koko digitaalisen mainonnan ekosysteemistä: julkaisijoita, mediatoimistoja, mainostajia ja teknologiatoimittajia.

Toivonen näkee eri toimijoiden välisen yhteistyön tärkeänä markkinan hyvinvoinnin kannalta. Yhdessä tekemällä toimialalle luodaan kilpailukykyä ylläpitäviä standardeja ja parhaat opit maailmalta saadaan jakoon asiasta kiinnostuneille.

Lue Alma Median sivuilta lisää Maaritin ajatuksista datan hyödyntämisen kontrollista, tekoälyn hyödyntämisestä, brand safetystä, hyperkohdennetusta mainonnasta ja digimainonnan läpinäkyvyyden tulevaisuudesta. Lue lisää IAB Finlandin työryhmistä. 

19.06.2023

Digimainonnallakin on hiilijalanjälki - Alma Media mittaa sen

Alma Media on aloittanut digitaalisen mainonnan hiilijalanjäljen mittaamisen ensimmäisenä mediatalona Suomessa. Hiilijalanjälki raportoidaan osana kampanjoiden tuloksia ja sen mittaaminen toteutetaan yhteistyössä kansainvälisen, mittaamiseen erikoistuneen Scope3:n kanssa.

lue lisää

07.06.2022

Alma tutki suomalaisen ohjelmallisen mainonnan ostajakenttää – kokosimme myös viisi vinkkiä ohjelmalliseen mainontaan

Halusimme Almalla selvittää, miten ohjelmallista mainontaa tehdään Suomessa ja millaiset lainalaisuudet pätevät ostajakentässä. Näin Suomi bidaa -kyselytutkimus toteutettiin alkuvuodesta 2022 ja siihen vastasi 64 ohjelmallisesti ostoja tekevää ammattilaista mediatoimistoissa ja mainostajan trading deskeissä.

lue lisää

10.12.2018

Mitä ohjelmallisen kentässä tapahtuu vuonna 2019?

Tässä kirjoituksessa pureudun vuonna 2019 ohjelmallisessa ostamisessa nouseviin teemoihin: itseostamiseen, videoon, mobiilin, dataan ja brändiformaatteihin.

lue lisää

11.10.2018

Katsaus ohjelmallisen ostamisen markkinaan Suomessa ja Euroopassa – ja mikä onkaan ohjelmallisen tämän hetken suurin trendi?

Raju kasvu on taittunut, ohjelmallinen ostotapa muiden joukossa

lue lisää