Syyskokouksessa hallituspaikkoja jaossa
IAB:n syyskokous järjestetään keskiviikkona 21.11. klo 14.00-16.00. Muiden sääntömääräisten asioiden lisäksi äänestetään hallituspaikoista, kun vuosittain puolet IAB:n hallituksesta on vaihtovuorossa. Hallitukseen valitaan jäsenyritysten edustajat kahdeksi vuodeksi kerrallaan. Lisäksi kuullaan työryhmien ensi vuoden suunnitelmista.
Nykyisestä hallituksesta kaudelle 2018-2019 jatkavat Alma Media (Johanna Vartiainen), Dentsu Aegis Network (Timo Petänen), Mediatalo Keskisuomalainen (Kirsi Hakaniemi, puheenjohtaja), Sanoma Media Finland (Timo Rinne), SEK (Tommi Pelkonen) ja Otavamedia (Jukka Pulkkinen). Näiden lisäksi syyskokouksessa valittavien uusien hallituksen jäsenten valinnassa huomioidaan IAB:n säännöt niin, että 12-paikkainen hallituskokoonpano muodostuu medioiden, mainostajien ja palveluntarjoajien edustajista. Kuitenkin niin, että kutakin voi olla enintään kuusi ja vähintään kaksi samassa hallituksessa.
Uusi hallitus valitsee keskuudestaan hallituksen puheenjohtajan ja varapuheenjohtajan. Mikäli haluat asettua ehdolle IAB:n hallitukseen, ilmoita siitä Birgitalle birgitta.takal(at)iab.fi 14.11. mennessä.
Syyskokoukseen lähetetään erillinen kutsu jäsenyritysten yhteyshenkilöille viikolla 45.
26.11.2021
IAB Finland – Uusi hallitus ja painopisteet vuodelle 2022
IAB Finlandin syyskokouksessa 25.11.2021 esiteltiin ensi vuoden painopisteet ja valittiin uusi hallitus. Vuonna 2022 IAB Finland painottaa toiminnassaan digitaalista liiketoimintaa, osaamista ja ymmärrystä sekä kohdentamista ja mittaamista. IAB Finlandin Industry Partner -jäseninä hallitukseen valittiin vuosiksi 2022 - 2023 Adform Software Finland, Alma Media, Sanoma ja SOK Media. Hallitukseen valittiin myös Dagmar ja TietoEVRY.
lue lisää29.10.2021
Kohdennettu mainonta avoimen internetin mahdollistajana
Datakohdennettu mainonta huolestuttaa samalla kuluttajia ja lainsäätäjiä, mutta tuo myös merkittäviä etuja julkaisijoille mahdollistaen mediatilan kaupallistamisen eri kohderyhmien avulla. Liioittelematta voi todeta kohdennetun mainonnan rahoittavan avoimen internetin.
lue lisää22.09.2021
Verkkomainonnan määrä ennätyksellisen korkealla vuoden toisella kvartaalilla
Verkkomainonnan määrä vuoden 2021 toisella kvartaalilla oli 154 milj. euroa ja lähes puolet (49 %) mediamainonnasta oli digitaalista. Kaikki digimainonnan momentit kasvoivat huomattavasti vuoden takaiseen verrattuna, jolloin tosin pandemia laski myös digimainonnan määrää.
lue lisää26.08.2021
Traficomin uusi evästeohjeistus on asettamassa haasteita digimarkkinalle
Uusi linjaus on suuri muutos aiempaan kansalliseen tulkintaan. IAB Finland antoi lausuntonsa evästesuositusluonnoksesta, koska se näyttää haastavan evästesuostumuksen pyytämiseen liittyviä vakiintuneita standardeja.
lue lisää