16.11.2017Mainonnan laatu -seminaari

Kinopalatsi, Kaisaniemenkatu 2, Helsinki

Tapahtuma-aineistot

Tapahtuma-aineistot ovat kaikkien ladattavissa kaksi viikkoa tapahtumasta.

Mainonnan laatuun vaikuttavat tekijät puhuttavat mainostajia, medioita ja koko mainonnan ekosysteemiä. Datan, kohdentamisen ja median laatu, brand safety, ad fraud, viewability ja ad blocking pyörivät keskusteluissa, mutta miten ne vaikuttavat mainonnan laatuun?

Laadukas digimainonta on sisällöltään relevanttia, latautuu nopeasti ja näkyy oikeassa paikassa sopivalle kohderyhmälle. Se ei häiritse mediakokemusta, vaan parhaimmillaan antaa sille lisäarvoa. Laadukas mainonta herättää tunteita ja tuo mainostajalle tuloksia. Jos mainonnan laatuun ei kiinnitetä huomiota, johtaa se pahimmillaan mainontaa estävien määrän kasvuun ja kohderyhmien vaikeampaan tavoittavuuteen. Kiinnittämällä huomiota mainonnan laatuun voimme yhdessä vaikuttaa mainonnan parempaan toimivuuteen.

Media voi tehdä paljon mainonnan laadun edistämiseksi vaikuttamalla mainonnan määrään ja sijoitteluun, mutta yksin se ei kaikkia haasteita voi ratkaista. Mainostaja voi yhdessä mediatoimiston kanssa edesauttaa mainonnan laatua strategisilla valinnoilla ja suosimalla laadukkaita datakohdennuksia sekä tavoitta oikean kohderyhmän sille räätälöidyllä viestillä. Hyvä mainos- tai digitoimisto voi auttaa mainoksen sisältöön ja latausnopeuteen liittyvissä asioissa. Kokonaisuuden hyvä suunnittelu ja vastuullinen tekeminen vaikuttavat pitkällä tähtäimellä positiivisesti mainonnan tuloksiin ja kannattavuuteen.

Tervetuloa IAB Finlandin Mainonnan laatu -seminaariin
torstaina 16.11.2017 klo 8.30-11.30
Kinopalatsi, Kaisaniemenkatu 2, Helsinki

Tilaisuus on yhteistyökumppaneidemme tarjoama eli sinulle osallistujana maksuton.

Ohjelma 

8.30

Ilmoittautuminen ja aamukahvit

9.00  

Johdatus mainonnan laadun teemoihin
Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland

9.30

Bulkkia vai räätälöityä? Laadukkaan yleisödatan rooli mainonnan kohdentamisessa.
(Case-esittely)
Yleisödata on ohjelmallisen ostamisen kriittinen elementti. Datamyyjien ja tarjolla olevan datan määrä kasvaa kysynnän myötä. Miten tunnistat massasta laadukkaan datan ja varmistat sen palvelevan juuri yrityksesi tarpeita?
Jaakko Kuivalainen
, Director, Trading and Data, Sanoma Media Finland
Christopher Fernandez
, Managing Director & Founder, R3AL Helsinki

9.50

Mediaostamisen laadun varmistaminen
Ohjelmallinen ostaminen on tuonut kiistatta lisäarvoa ja tehokkuutta mainontaan. Muutosten myötä laadun varmistamisesta ja läpinäkyvyydestä on tullut entistä tärkeämpi osa median ostamista. Miten varmistamme, että mainonta pystyy saavuttamaan sille asetetut tavoitteet laadusta tinkimättä? Mitä konkreettisia toimia mediatoimisto ja media tekevät laadun varmistamiseksi?
Heidi Heikura, Yield and Programmatic Manager, Tori.fi, Schibsted Media Group 
Timo Petänen,Technology and Digital Director, Dentsu Aegis Network

10.10 

Tauko

10.30

Kohti korkeaa viewabilityä - näin varmistamme, että mainonta oikeasti näkyy
Miten julkaisija, ostaja ja mainostaja voivat vaikuttaa viewabilityyn? Entä miten mainontaa optimoidaan viewabilityn mukaan ja mihin mainostajan kannattaa kiinnittää huomiota?
Johanna Vartiainen, johtaja, digimainonnan palvelut ja kehitys, Alma Media 
Miikka Rahikainen, Digital Manager, Dagmar

10.50

Illuminate your advertising – from viewability and beyond
With Advertisers citing a lack of transparency in the digital advertising ecosystem as a major concern, it’s time for advertisers, agencies and publishers to take a more proactive role in helping to illuminate a media supply chain that, in the words of Marc Pritchard at P&G, “is murky at best, and fraudulent at worst”. Although the recent industry discussions around viewability and fraud are important ones, the market should shift its attention to the metrics that matter most. The metrics that help you understand the audience and context of your advertising.
Joris Goossens, VP of Sales, comScore

11.20

Yhteenveto

11.30

Tilaisuus päättyy

Pidätämme oikeuden ohjelmanmuutoksiin.

Mikäli olet ilmoittautunut etkä pääsekään osallistumaan, vapautathan paikan ilmoittamalla peruutuksesta meille sähköpostilla toimisto(at)iab.fi.

IAB Finland|A member of Interactive Advertising Bureau Europe

Rekisteriseloste (PDF)

 

Premiumjäsenet:

              

Yhteistyössä: