27.09.2017IAB 20 vuotta -juhlaseminaari

Teatteri Forum (Yrjönkatu 31, Helsinki)

Tapahtuma-aineistot

Tapahtuma-aineistot ovat kaikkien ladattavissa kaksi viikkoa tapahtumasta.

IAB Finland juhlistaa ylpeänä 20-vuotista matkaansa seminaarin merkeissä yhdessä teidän kanssanne. Katse on tiukasti tulevaisuudessa. Luvassa on ansioituneilta puhujilta tuoreita näkökulmia digitaalisen markkinoinnin tulevaisuuteen, keskustelua muutoksen mahdollisuuksista sekä tuulahdus IAB:n historiastakin. Kaikki muutoksen tekijät ovat lämpimästi tervetulleita!

Digitaalinen tulevaisuus tehdään nyt!

Mitä yrityksen pitää tietää nyt, että se voi jatkossa menestyä? Millaista osaamista digitaalisen huomisen onnistujat tarvitsevat työssään? Millaiseen koulutukseen yritykset panostavat? Mikä rajoittaa isoja onnistumisia? Näkemyksellisten alustusten jälkeen paneelikeskustelussa on luvassa konkretiaa ja käytäntöjä, ei itsestään selviä latteuksia!

Seminaarin hinta on vain 90 euroa IAB:n jäsenille ja 180 euroa ei-jäsenille + alv.

13.00 

Kakkukahvit ja verkostoitumista

13.30

Tilaisuuden avaus
Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland

Guest of Honour: Towney Feehan, President & CEO IAB Europe

Lyhyt historiakatsaus
Tommi Pelkonen, Strategy Director, SEK

14.00

Mitä teidän firmassanne tehdään tekoälyn kanssa ennen joulupukin tuloa?
Antti Merilehto

Tekoäly tuo lentävät autot vuoteen 2020 mennessä, niin on luvattu otsikoissa. Ne meistä, jotka ovat tänä kesänä saaneet lipua hiljalleen Helsingin auki kaivettujen katujen aiheuttamissa ruuhkissa toivottaisivat nuo luvatut lentävät autot tervetulleiksi vaikka heti tänään. Paljon on luvattu aina 70-luvulta saakka. Viimeisen vuoden aikana tekoäly ja koneoppiminen ovat ottaneet valtavia askelia. Mitä ne ovat ja miten se vaikuttaa arkeen tänään?

Antti julkaisee helmikuussa kirjan Tekoäly - matkaopas johtajalle. Kirjaa varten hän on tavannut ja haastatellut tekoälyn soveltamisen kärkinimiä Helsingistä Piilaaksoon mm. Googlelta, Facebookilta ja Salesforcelta sekä monista start-upeista. Kuulet viimeisimmän tiedon aiheesta IAB:n juhlaseminaarissa.

Tilaisuuden moderaattorina toimii Antti Merilehto, joka on luonut uransa digitaalisen liiketoiminnan parissa, mm. Euroopan Googlella. Tällä hetkellä Antti toimii maajohtajana Finch Finlandilla ja kirjoittaa helmikuussa ilmestyvää kirjaa koneoppimisen matkaoppaaksi liikejohdolle. Kuudessa maassa asuessa hänelle on kertynyt näkemystä erilaisista markkinoista, toimialoista sekä kulttuureista ja kokemusta niin BtoB- kuin BtoC-asiakkuuksien polkujen ymmärtämisestä ja digitaalisen myynnin rakentamisesta. Hänet on nähty moderaattorina myös Slushin lavalla.

14.20

 

Altruismi, brändit, Cannes - voittamisen ABC avattuna
Jari Lähdevuori

Miten tehdä maailman palkituinta markkinointia ja rakentaa liiketoimintaa luovuudella? Kurion ja Cannes Lionsin kuuden vuoden ja liki 4.000 voittaja-casen analyysi pureutuu portaittain syvemmälle menestyksen anatomiaan. Tässä tilaisuudessa ensi kertaa julkaistavat havainnot antavat askelmerkit, joilla kaikki todennäköisyydet ovat tulevan kampanjasi voitokkuuden puolella. 

Jari Lähdevuori on sometoimisto Kurion perustajia ja sen luova johtaja. Hänen hommansa on auttaa Kurion asiakkaita menestymään somen avulla, päävastuualuenaan konseptisuunnittelu. Jarilla on 10 vuoden kokemus somemarkkinoinnista, asiakkainaan kaikkea startupeista maailman arvokkaimpiin brändeihin. Asiakastöiden lomassa hän tekee tutkimuksia ja vetää valmennuksia niin koti- kuin ulkomailla, mm. Cannes Lionsissa ja Eurobestissä.

14.40

Tulevaisuutta ei odoteta, sitä tehdään
Pia Henrietta Kekäläinen

Henrietan puhe käsittelee maailman isoimpia haasteita, makrotason muutoksia ja kuinka ne vaikuttavat kaikkeen, mitä me teemme. Singularity Universityssä oppilaita pyydettiin käyttämään eksponentiaalisesti skaalaavaa teknologiaa hyödyksi ratkaisemaan ihmiskunnan haasteita - ja vaikuttamaan positiivisesti miljardin ihmisen elämään kymmenen vuoden aikana. Henrietta tulee puhumaan siitä, millaisia eri lähestymistapoja haasteiden taklaamiseen on ja miten eri ryhmät ovat näitä ratkoneet.

Pia Henrietta Kekäläinen on biohiiltä ja korkealaatuisia hiilituotteita jätebiomassasta valmistavan Carbo Culture Oy:n toimitusjohtaja ja kanssaperustaja. Hän istuu Carbo Culturen ja Mehackitin lisäksi pörssiyhtiö Yleiselektroniikan (YLEPS) hallituksessa ja on Singularity University:n vuosittain Ames Research Parkissa Kaliforniassa toteutettavan lippulaivaohjelman Global Solutions Programin 2013 alumina. Vuonna 2014 Henrietta perusti Mehackit.org -yrityksen, joka nyt tuo nuorille mahdollisuuden tutustua luovaan teknologiaan koodaamisen avulla kouluissa jo yli 50 kaupungissa ja kunnassa Pohjoismaissa.

15.00 Tauko

15.20

Mitä yrityksen pitää tietää nyt, että se voi jatkossa menestyä? Millaista osaamista digitaalisen huomisen onnistujat tarvitsevat työssään?
Keskustelussa mukana Jari Lähdevuori, Pia Henrietta Kekäläinen, Sini Kervinen, VP, Technology & Service, Data Refinery Ltd ja Henri Syvänen, Head of B2B, Avaus. Antti Merilehto moderoi.

15.50  Muutoksen tekijä -palkinnonsaajan julkistus

16.00

Cocktail-tilaisuus alkaa

The Lounge Music Concept viihdyttää

18.00 Tilaisuus päättyy

Seminaarin hinta on vain 90 euroa IAB:n jäsenille ja 180 euroa ei-jäsenille. Hintoihin lisätään alv (24 %). 
Pidätämme oikeuden ohjelmanmuutoksiin.

Kuka ansaitsee tulla palkituksi digimarkkinoinnin muutoksentekijänä?

IAB Finland haluaa palkita alan todelliset sankarit. Kerro meille, kuka on omalla toiminnallaan edistänyt digimainonnan tai -markkinoinnin kehittymistä Suomessa. Oletko se sinä vai työkaverisi, tai ehkä joku tiimi? Ehdota Muutoksen tekijä -palkinnon saajaa 15.9. mennessä. 

Yhteistyössä Haaga-Helian mainonnan ja yritysviestinnän opiskelijoiden luova toimisto Krea


IAB Finlandin Premiumjäsenet:

IAB Finland|A member of Interactive Advertising Bureau Europe

Rekisteriseloste (PDF)

 

Premiumjäsenet:

              

Yhteistyössä: