03.10.2018Data ja asiakaskokemus -seminaari

Teatteri Forum, Yrjönkatu 31, Helsinki

Markkinoinnin ammattilainen, tiedätkö miten hyödynnät markkinoinnin teknologioita ja dataa tehokkaasti markkinoinnissasi ja teet tuloksellista liiketoimintaa? Entä millainen on asiakaskokemus digitaalisessa ajassa?

IAB Finland järjestää aamupäiväseminaarin, jonka ohjelman ovat IAB:n Markkinointiteknologian ja Ohjelmallisen ostamisen työryhmien asiantuntijat yhdessä koonneet. Saat seminaarissa ajankohtaisimmat vinkit siihen, miten valjastat markkinoinnin teknologiat ja datan tehokkaasti käyttöön asiakaskokemuksen parantamiseksi. Hyödyllisten käytännön casejen kautta kuullaan miten mm. Musti & Mirri ja Neste ovat onnistuneesti hyödyntäneet markkinointiteknologiaa ja dataa liiketoiminnassaan.

Seminaari on yhteistyökumppaneidemme tarjoama ja sinulle osallistujana maksuton.

Tervetuloa!

08.30 Aamukahvit

09.00 Tervetuloa
Birgitta Takala, toiminnanjohtaja, IAB Finland

09.10 Alustus aamupäivän seminaariin sekä Martech-oppaan esittely
Eliisa Puikkonen, IAB Markkinointiteknologian työryhmän puheenjohtaja, Elisa
Maarit Toivonen, IAB Ohjelmallisen ostamisen työryhmän puheenjohtaja, Alma Media


09.20 Asiakaskokemus digiajassa
Miten asiakaskokemus muodostuu ja miten kokemusta voidaan datalla johtaa ja mitata? Miten teknologinen kehitys muuttaa kuluttajien odotuksia ja samalla mahdollistaa odotuksiin vastaamisen?
Johanna Vartiainen, johtaja, digimainonnan palvelut ja kehitys & Elina Kukkonen, viestintä- ja brändijohtaja, Alma Media

09.40 Case Musti & Mirri, asiakaskokemus ja martech
Mikä on asiakkaiden ja henkilökunnan rooli asiakaskokemuksen kehittämisessä ja mittaamisessa? Entä markkinoinnin automaation hyödyntäminen asiakaspolkujen eri vaiheissa? Miten omaa dataa hyödynnetään ohjelmallisessa ostamisessa?
Satu Puumala, CRM Manager, Musti & Mirri

10.00 DMP osana asiakaspolun hallintaa – näin hyödynnät teknologiaa parhaiten
Jokaisesta asiakaskohtaamisesta jää jälki. Datan hyödyntäminen on avainasemassa, kun haluat ymmärtää asiakaspolkuja sekä parantaa asiakas-kokemusta. Saat vinkkejä siitä kuinka voit käyttää teknologiaa ja erityisesti DMP:tä tehokkaasti asiakaskokemuksen rakentamiseen.
Antti Kallio, Chief Business Officer, Data and Technology & Heini Nuutinen, Digital Strategist, Dagmar

10.20 Kahvitauko

10.40 Case Neste – koneoppiminen sisällöntuotannossa
Sisällöntuotannon haasteena on usein vaillinainen käsitys siitä, millaista sisältöä kannattaa tuottaa ja kenelle se pitäisi kohdentaa. Koneoppimista hyödyntäen Neste & Dentsu Data Services onnistuivat luokittelemaan sisällöt ja ennustamaan sisällön toimivuutta. Mikä lopulta selittää sisällön, käyttäjien ja käyttäjäsegmenttien välistä yhteyttä ja miten tietoa hyödyntämällä päästään parempaan asiakaskokemukseen? Entä miten opit jalkautetaan ohjelmalliseen ostamiseen?
Mikael Montonen, Senior Manager Data and Activation & Atte Honkasalo, Lead Data Scientist, Dentsu Data Services
Paula Narkiniemi, Digital Communications and Marketing Manager, Neste

11.00 Paneelikeskustelu, ihmisen rooli teknologian ja automaation keskellä
Markkinointiteknologioiden, datan ja automaation hyödyntäminen alkaa olla synonyymi tehokkaalle markkinoinnille. Asiantuntijapaneeli pohtii, mitä teknologiaosaamista ilman markkinoinnin ammattilaiset eivät enää pärjää, ja mikä on heidän kokemuksensa tämän hetken osaamisesta. Löytyykö osaajia, entä mitä markkinoinnin osa-alueita mainostajien kannattaa tehdä itse? Minkälainen ihmisen rooli on parhaimmillaan teknologian ja automaation keskellä?
Keskustelemassa:
Antti Kallio, Chief Business Officer, Data and Technology, Dagmar
Arto Hasu, Chief Data Officer, Dentsu Data Services
Marika Schugk, markkinointijohtaja, Alma Consumer
Satu Puumala, CRM Manager, Musti & Mirri
Moderaattorina toimii Henri Syvänen, Head of B2B, Avaus Marketing Innovations

11.20 What are the post-GDPR effects on digital advertising? How has GDPR changed the use of data in Programmatic?
Jakob Nilsson, Sales Director, Advertising Solutions, PubMatic

11.40 Yhteenveto

11.50 Seminaari päättyy

Pidätämme oikeuden ohjelmanmuutoksiin.

SEMINAARI ON TÄLLÄ HETKELLÄ TÄYNNÄ!

Voit kuitenkin ilmoittautua jonoon osoitteeseen toimisto@iab.fi Lähetämme sinulle viestin mikäli paikkoja vapautuu.

Jos olet ilmoittautunut, etkä pääsekään osallistumaan, ilmoitathan siitä meille toimisto@iab.fi, kiitos. Näin vapautat paikkasi jollekin jonossa olevalle.

IAB Finland|A member of Interactive Advertising Bureau Europe

Tietosuojaseloste (PDF)