Icon
Ohjelmallisen ostamisen koulutukset ja ilmaiset oppaat Ajankohtaista

Ohjelmallisen ostamisen koulutukset ja ilmaiset oppaat

28.08.2019

Ohjelmallinen ostaminen on digitaalisen mainonnan ostamista järjestelmien ja automaation avulla. Avainasemassa on reaaliaikainen dataan perustuva optimointi, jolloin mainonnasta saadaan mahdollisimman paljon ja kustannustehokkaasti irti.

DSP eli Demand Side Platform tarkoittaa ostajapuolen järjestelmää ja SSP eli Supply Side Platfrom puolestaan julkaisijapuolen järjestelmää. Kaupan tapoja ovat sekä avoin huutokauppa eli Open Marketplace että suljettu huutokauppa eli Private Marketplace.

IAB Finlandin julkaisemat ja ilmaiseksi ladattavat Ohjelmallisen ostamisen opas (julkaistu 2015, päivitetty 2017) ja Ohjelmallisesti ostettavan ohjaavan natiivimainonnan ohjeistus (julkaistu 2019) ovat erinomaisia perusoppaita niin julkaisijoille, toimistoille kuin mainostajille.

In-house-ostamisen yleistyessä IAB Finland järjestää myös puolipäiväisiä tehokoulutuksia, joissa IAB:n asiantuntijoiden johdolla ja käytännön esimerkkien avulla otetaan ohjelmallisen mainonnan ostamisen perusteet haltuun. Seuraava koulutus on 29.10., vielä ehdit mukaan!
Ilmoittaudu heti!

28.08.2019

Asiaa datasta: Datan keräämistä koskeva lainsäädäntö

Vastauksia datan keräämiseen ja sitä koskevaan lainsäädäntöön liittyviin kysymyksiin.

lue lisää

28.08.2019

Ohjelmallisen ostamisen koulutukset ja ilmaiset oppaat

lue lisää

20.08.2019

Aki Snellman IAB:n Ohjelmallisen mainonnan työryhmän puheenjohtajaksi

Ohjelmallisen työryhmä sai uuden puheenjohtajan ja samalla työryhmän nimi uudistui.

lue lisää

14.08.2019

TIEDOTE: Pasi Raassinasta IAB Finlandin uusi toiminnanjohtaja

lue lisää