Kvartaalitiedotteet

IAB Finland kerää haku-, Facebook- ja YouTube-mainonnan panostukset kvartaaleittain. Kantar TNS kerää display-, mobiili- ja in-stream videomainonnan sekä luokiteltujen ilmoitusten panostustiedot kuukausittain. Tiedot digimainonnan kokonaispanostuksista julkistetaan IAB:n verkkosivustolla sekä jäsen- ja lehdistötiedotteissa neljä kertaa vuodessa.

IAB Finland kerää tiedot toimistoilta. Tiedontoimittajia ovat mediatoimistot (Mediatoimisto Happi, Virta Helsinki, Mediatoimisto Voitto, Dagmar, IUM, Dentsu Aegis Network, Zeeland Media Group ja Omnicom Media Group) sekä Avaus Consulting, Solteq, Klikkicom, Quru, NetBooster ja Tulos Helsinki. Hakusanamainonnan ja Facebook-mainonnan panostusluvut sisältävät lisäksi estimaattiosuuden, jotta mainostajien suoraan ostaman haku- ja Facebook-mainonnan osuus saadaan mukaan lukuihin. Estimaatti on tehty Kantar TNS:n PäättäjäAtlaksen kyselyn pohjalta. YouTube-luvut on kerätty toimistoilta.

IAB Finland|A member of Interactive Advertising Bureau Europe

Rekisteriseloste (PDF)

 

Premiumjäsenet:

              

Yhteistyössä: